• Anonym (ts)

Får man skaffa abonnemang med borgen hos telia?

Har skulder hos telia sedan tidigare. Nu har min mamma sagt att hon ställer upp som borgen på ett abonnemang. Får man skaffa abonnemang hos dom trots att man har skulder där om man har borgenär?
    Ska såklart även betala av mina skulder dit.

• Svar på tråden Får man skaffa abonnemang med borgen hos telia?
  • Anonym

Man kan göra det om man lägger en borgen summa hos dom.

Hos mig står min mamma på abonemanget men räkningen går till mig. Då kom vi undan det. 

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2011-08-29 14:29:16 följande:
    Man kan göra det om man lägger en borgen summa hos dom.

Hos mig står min mamma på abonemanget men räkningen går till mig. Då kom vi undan det. 
    Okey. Fast dom har väl tagit bort att man kan lägga deposition.
    Vill stå själv för abonnemanget och därav frågan. Vill inte att mamma ska vara abonnemangsinnehavare vilket hon blir isf. Men om dom tar borgen trots att man har skulder då blir ju jag abonnemangsinnehavare och det är vad jag skulle vilja.
  • Anonym (ts)

nån som vet

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2011-08-29 14:33:27 följande:
    Okey. Fast dom har väl tagit bort att man kan lägga deposition.
    Vill stå själv för abonnemanget och därav frågan. Vill inte att mamma ska vara abonnemangsinnehavare vilket hon blir isf. Men om dom tar borgen trots att man har skulder då blir ju jag abonnemangsinnehavare och det är vad jag skulle vilja.

Är du säker på att de tagit bort Depositionen? den fanns då för några år sedan.
  • Anonym (ts)

dom tog bort den 2010-04-13 står det på deras hemsida

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2011-08-30 11:13:26 följande:
    dom tog bort den 2010-04-13 står det på deras hemsida

Ok.
  • mamma2kids

men va e skillnaden om hon står på abbonemangen eller inte,.går hon i borgen så pröjsar hon dina skulder lik förbannat.sen måste hon väll va dumsnäll som ställer upp.

• Anonym (ts)
    mamma2kids skrev 2011-08-30 11:14:20 följande:
    men va e skillnaden om hon står på abbonemangen eller inte,.går hon i borgen så pröjsar hon dina skulder lik förbannat.sen måste hon väll va dumsnäll som ställer upp.
    Ja fast jag vill juh att folk ska kunna söka efter mitt nummer via mitt namn men det går juh inte om inte jag
    står på abonnemanget
Svar på tråden Får man skaffa abonnemang med borgen hos telia?