• Långstrump

Besviken

Är det ngn mer här inne som är besviken på sin förlossning? Jag hade iofs aldrig sett fram emot förlossningen då jag var rädd för att det skulle göra ont, men de sista veckorna kändes det ändå bra och jag såg det där fantastiska i att få se mitt älskade barn. Sen när förlossningen väl kom började det med att vi inte ens fick komma in till sjukhuset så var 9 cm öppen när jag väl kom in. Var helt slut. Sedan gjorde det superont på slutet så när dottern väl låg på magen var jag mest chockad. Sedan på BB tyckte jag bara att allt var jättejobbigt då de drog och slet i brösten för att visa hur man skulle amma. Det var först när jag kom hem jag kunde njuta och vara glad. Nu känns det super men hade velat haft ett litet bättre minne från förlossningen. Känns ju inte direkt som om jag vill göra om det ; )

• Svar på tråden Besviken
  • Ticktack

Trist att du är besviken, men tyvärr går det inte att vrida tillbaka tiden. Njut nu istället av bebistiden hemma. Hade du skrivit en förlossningsplan innan? Gör det annars till nästa gång, den ska bm kolla på vid förlossningen så att dina önskemål kan uppfyllas så gott det går. Om du inte får komma in nästa gång heller, stå på dig och sig att du verkligen måste annars blir du tvungen att föda hemma- åk dit trots deras nekande. Du känner din kropp bäst, känner du att du måste åka in då ska du göra det. Det var min åsikt. Själv är jag väldigt nöjd med min förlossning, kunde nog inte gå bättre, fick mina önskemål uppfyllda och den blev ungefär som jag hade tänkt mig.

• stinasundsvall

Hej! Tror det är många som känner så. Att det inte alls blev som man trodde, och hade föreställt sig! Klart det är en chock, tyckte jag med på alla sätt och vis. Hur förberedd man än är, så vet man ju ingenting, när det är första barnet!

• Långstrump

Ja, jag hade skrivit en förlossningsplan men helt omöjligt att veta när det är första barnet. Blir lite irriterad på mig själv med, att man ska vara så himlans "lydig", "snäll", "artig" eller vad man ska kalla det. Å andra sidan var det ju första gången så jag hade ingen aning om hur det skulle kännas, så när de sa att det endast var förvärkar jag kände så blev jag ju tvungen att lita på dem. Nu så här i efterhand kan jag undra hur de ens kunde påstå att det var förvärkar när de endast pratade med mig på telefon. Förmodligen lät jag för lugn. Men till nästa gång vet jag ju det där onda faktiskt inte är förvärkar så då ska jag bara åka in så kan de inte skicka hem mig förrän de har kollat!

Det där med chocken är svårt att göra ngt åt till nästa gång om det gör lika ont. Men fick sugklocka så kanske det gjorde extra ont. Men nu ska jag bara njuta av bebistiden och sen får framtiden visa om det blir ett till barn eller ej!

• gammeltacka

Men tänk vad många timmar du slapp på sjukhuset "Besvikelsen" över att det inte blev som man tänkt, vilket det väl aldrig blir egentligen, lägger sig efter ett tag. Fokusera på det fantastiska att ni fick en ljuvlig liten bebisHjärta

• stinasundsvall

Nej ursch för sugklocka säger jag med!! Du får föröka att "bearbeta" upplevelsen, prata om det, och sedan kommer det säkert bli bättre med tiden!!  

• Qermit

Man kan bli besviken för mycket. Men du har iaf fått vara med om en graviditet och förlossning, vilket inte alla kvinnor får möjlighet att vara. Grattis till er bebis!

• Långstrump

Tack för alla fina ord! : ) Ja, förhoppningsvis glömmer jag med tiden. Så fort det onda har lagt sig känns det förmodligen lite bättre och så har jag ju min älskade dotter hos mig som är frisk och kry : ) Antar att besvikelsen lägger sig med tiden...

Svar på tråden Besviken