Torktumlare med fel på elektroniken. Kort hållbarhet på prylar!!
Jag blir så less på alla prylar nuförtidem som inte håller särskilt länge. Köpte en torktumlare (Elekrolux) för ca 3 år sedan som nu är trasig. Alla lampor på displayen lyser samtidigt och den går inte att starta. Förmodligen inget fel på mekaniken utan "bara" på elekoriniken ifråga om avkänningsfunktionen. Den har nämligen varit lite svajig och inte gått att starta om kläder blivit kvar ett tag i trumman, trots att det är torra. Då har man fått lufta trumman och hålla på innan displayen tillåter start igen.
Nu har den lagt av helt. Givetvis har jag avluddat den i alla tänkbara skrymslen, torkat ur trumman, dratit ur strömmen för omstart osv.
Hursomhelst, visst är det trist när prylar inte har någon hållbarhet och felet oftast har att göra med sensorer och annat skit som man egentligen inte vill ha. Det här är 3:e vitvaran på kort tid som får elekronikfel. Dessförinnan hade vi en ismaskin som "ropade" efter vatten trots att den var fylld. Tvättmaskin, vars program bara tickade igenom utan att starta...
Eller har ngn en bra idé på hur jag kan få igång min tumlare??