• annie29

Tips på bra naturläkemedel vid förkylning!

Håller på att bli dunderförkyld,och det är ju såååå dålig tajming!!

Tänkte jag skulle gå till apoteket och köpa näs spray,men så kom jag att tänka på att det finns ju en del naturläkemedel mot förkylning.
    Man kanske skulle passa på att köpa det med!

Men vilken är bäst?
    Det finns ju så många,som tex.Echinagard,Esberitox och sinova,men det viktigaste,funkar dem????

Alla tips mottages!!!

Vill ju inte vara förkyld när tomten kommer

• Svar på tråden Tips på bra naturläkemedel vid förkylning!
  • Lilla Rus

Esberitox funkar faktiskt! Men du måste börja ta dem genast du börjar känna dig sjuk.

Sen kan jag rekommendera vanliga ingefärakapslar, ökar motståndskraften.

ATTTJJOO!

• annie29

okej,jag litar på dig,då köper jag dem!

Ska gå iväg snart tänkte jag!

Tack!

• Vilddjuren

kan jang eller echinagard båda är jätte bra tycker jag min förkylning har ALLTID gått över med flytande Echinagard ,även espiritox har funkat bra! Hoppas du klarar dig nu då!

• pcotjej

Esberitox och ta mer än vad som står på förpackningen, men du är väl inte gravid? då får du inte äta dem.....

• Kalina

Kan Jang tycker jag funkar bra.

• annie29

nejdå,inte gravid!

Men törs man ta mer än vad det står på förpackningen?

Tittade in på apotekets hemsida,vad dyra dem var!!!
    145kr!!

Men vad gör man inte!

• pcotjej

Esberitox kan du ta 4 samtidigt och lägga in i mun och suga på upprepa detta i 6 timmar i följd (står inte på fpk) efter 6 tim kan du ta någon tablett lite då och då, det enda som händer är att man kan bli lite bubblig i magen.

Sinova kan du ta samtidigt om du vill den tar inte så jättemycket på själva förskylningen men den hjälper om du är tät i bihålerna då det sätter fart på slemmet.

Krya på dig (är själv knökförskyld nu somnade 6.30 ca och vaknade kl 9) hmmm inte kul till jul....

• pcotjej

Titta på din hälsokost oxå det kan hända att de har erbjudande, de har ju kampanjer stup i ett!

• NizzY

vitlök, lök ,honung, citron, mynta, kamomil ... ha det överallt ..i förebyggande syfte ska man dock äta mycket citrus frukt så lär man klara sig ganska bra över vinter utan förkylningar, hallon te med honung funkra bra mot öm hals, mjölk med honung o vitlöks klyfta (jag vet det låter äckligt) gör underverk...ljumet vatten med havsalt som man gurglar hjälper mot öm hals med... inhalera ånga hjälper att rena bihållerna....krya på dig

• annie29

Tack alla!

Nu drar jag till apoteket!

God Jul på er

Svar på tråden Tips på bra naturläkemedel vid förkylning!