• LyckligMamma83

Viking eller Timberland vinterskor?

Hej!
    Har en son som i november kommer vara 1,5 år. Jag har nu smått börjt titta på vinterskor. Vill ha en gore-tex sko! Provade ecco i helgen men de hade så smalt skaft att han aldrig skulle få plats med en ullsocka i. Den var svår att få på. Har även tittat på viking och timberland. Vilka skulle ni välja? Är superfit lika smala som ecco? Är så vilse i denna vinterskodjungel. Vill inte att han ska frysa eller vara blöt.

• Svar på tråden Viking eller Timberland vinterskor?
  • Mymemlan

Vi har använt kuoma till vår son förra året, och då var han lite yngre än din. Nu fyller han 2 år i oktober och ska ha den skon iår också. Superbra, för den är så lätt och smidig samt håller vätan borta bra.

• Juhanna

Jag har haft Viking till mina barns i alla år och har verkligen vart supernöjd. De är varma om fötterna och blir inte blöta.
    Superfit är åt det smalare hållet, ganska lika ecco.

• LyckligMamma83

Kuoma har jag hört om att de är varma. Har dock hört att de inte är vattentäta. Vi bor i Stockholm, så det blir rätt slaskigt här.
    Viking lutar det mest åt här också men tycker att Timberland är så snygga:)

• emsa

Timberland har jag haft och de är verkligen kanon, dock är de små i storlekarna och smala i skaften, ungefär som Ecco. Superfit har jag inte haft vinterskor, bara höstkängor men de har varit jättebra så det är ett märke att rekommendera. Viking har jag inte provat själv men bara hört gott om dem.

• Lyckliga Mig

Viking har vi alltid haft till våra barn och dom har aldrig varit blöta innuti.

Dom är lätta för barnen att ta på. Vi är helnöjda med Viking.

• MintMint

Jag tycker att Viking håller lite bättre än Timberland. Min 7-åring har haft både Viking och Timberland. Vikingkängorna håller gott och väl åt honom en tredje säsong (de köptes stora, och hans fötter växer inte så snabbt längre). Men Timberlandskor brukar han slita ut på en säsong. Men å andra sidan så sliter ju kanske inte en 18-månaders på samma sätt som en 7-åring.

• Vroooooom

Vi hade Viking förra vintern, bor också i Stockholm, och de funkade skitbra. Vi är så pass nöjda att vi kommer köpa likadana skor i år igen.

A room without books is like a body without a soul
  • Virrpirr

Vi ska testa Timberland i år tänkte jag, men det kanske bli ett par begagnade Viking också som extra skor.

• LyckligMamma83

Det känns nog som om det blir viking. Är de stora i storleken? Tänkte beställa via nätet och tror ni då man kan lita på innermåttet de anger. Vet att kavats skor kan skilja sig.

• LillaFlingan

det bästa du kan göra ts är att gå in i en butik som säljer viking, låt försäljaren kolla på ditt barns fötter och mäta dem. sedan mäter de i skorna för att få fram den stl som passar just ditt barns fötter.

är man inte helt 100 på fottyp -dvs bred/normal/smal och längd på foten så är det allra lättaste att gå till en skobutik och få hjälp. (och då menar jag INTE din sko osv... ) ;)  

Svar på tråden Viking eller Timberland vinterskor?