Fick förklarat av en BM att p-piller inte ger mindre finnar än vad man redan har utan vissa sorter kan ge mindre finnar än vad andra gör.
Jag fick stora inflammerade finnar av p-piller (jasmine) och har således en del fula ärr i ansiktet.
Jag gick upp i vikt av hormonella p-medel (hade p-stav i några år först och bytte sen till p-piller). Jag gick upp 3 kupor i bröststorlek av hormonerna och när jag slutade med p-pillerna gick jag ner ca 5 kg på en vecka.
Även om de konstaterat enligt en forskningsrapport att man inte blir tjock av p-piller så betyder det inte att det inte är sant. JAG tror ändå att en del kan bli det pga hormonerna. ex. att kroppen blir typ skengravid och då gör att man tar upp mer näring än tidigare/magtarmsystemets rörelser blir långsammare.
Normalt sätt så brukar de inte sätta in kopparspiral om man inte fött barn tidigare, men det går. Det gör bara ondare... + att en vanlig bieffekt är att man blöder mer än tidigare så har du väldigt riklig mens så kanske det inte är så bra. Hör med ungdomsmottagningen (lr vart du går), BM är ju experterna