• Bananskal

Gymnastikkläder..

Dottern är 4 år och ska nu börja på barngymnastik och även barndans.
    Hur har ni klätt era så små barn?

Vanliga tights och t-shirt eller gymnastikkläder?
    Gymnastikskor eller såna små dansskor/sockerplast liknande tofflor?

• Svar på tråden Gymnastikkläder..
  • Sweet life

Vad tycker ledarna att dem ska ha på fötterna?

Tights och t-shirt funkar bra..

• anju79

Linne o tajts funkar men det finns söta gympadräkter på H

• Bananskal
    Sweet life skrev 2011-08-29 21:23:41 följande:
    Vad tycker ledarna att dem ska ha på fötterna?

Tights och t-shirt funkar bra..
    Fråga nån gång för ett tag sen. Då sa hon att självklart har alla barn gymnastikkläder och skor.
    Den jag frågade håller i och för sej i en annan grupp, men det är ju skitsamma.
    Eftersom dom är barfota på gympan på dagis tänkte jag att dom säkert vart det där med.

Vart på intersport och kollade skor idag.
    Där blev dom lite osäkra eftersom dom knappt har gymnastikskor i såna
    små storlekar. Dom föreslog istället något sockerplast/ballerinaliknande..
  • strojes

Mina tjejer hade kortbyxor och t-shirt i början. När jag visste att de ville fortsätta köpte jag vars en gymnastikdräkt till dem och tunna tights. Tjejerna är barfota.

• odda

min 4 åring har balett kläder och söta hello kitty skor

• Virrpirr

Jag undrar lite samma sak. Ledaren sa att man gör som man vill, men att golvet är rätt dåligt samt att de barn utan skor ofta blir trampade på. Så det lät ju ändå lite som att hon tyckte att de skulle ha skor. Kläder får väl bli ett par vanliga shorts och t-shirt typ.

• Anne69

På vår gymnastik ska barnen vara barfota. De ska dessutom ha tighta kläder och from 5 år finns krav på gymnastikdräkt. Detta för att ledarna ska kunna hjälpa till bra och se hur kroppen beter sig vid övningar. Dessutom ska linnen/tröjor inte behöva åka upp när man är upp o ner. Mitt tips är att börja med linne/tshirt och tights (gärna en storlek mindre än barnet har annars) och gör upp o ner-testet dvs håll barnet upp och ner - då ska inte linnet åka upp (om du förstår vad jag menar).

Om ni ska ha skor se till att de har gummisula - man halkar med lädersulorna.  Välj en s.k. hoppsko.

Svar på tråden Gymnastikkläder..