• Anonym (grönis)

hjälp grönt hår :'( !!

Så jäkla dum är jag som färgar mitt dunder blonda hår till en färg som var mörkblond och blev GRÖN!!
    Nu vet jag inte vad jag ska göra eller vad man kan göra, någon som vet eller har något tips?
    Ser verkligen inte klok ut. Inser nu att jag inte hade några pigment alls i håret som färgen ville leka med så nu ser jag verkligen ut som skit.
    Vad fasen ska man göra? Sitter och gråter och fattar inte hur dum jag var. Har inte ett dugg råd till att gå till en frisör denna månaden och har en liten tös hemma på 2 veckor så tiden finns inte heller. 

Hoppas någon kan hjälpa en gröngöling som mig

• Svar på tråden hjälp grönt hår :'( !!
  • Luullis

En färg med röda pigment i !!

Har själv varit i din sits, inte kul!

• CoolJen

Jag har lyckats få till en stark magentafärg på håret, precis innan jag skulle på fest också.

Prova att färga över med mörkare

• Anonym (Snus)

Jag skulle rekommendera att du skaffar en mörkblond toning med rött pigment. Kanske med nån ton av koppar? Då borde det röda dämpas:)

• Viktorsmamma2010

Jag ser ut som du nu! hehe.
    såhär va d för mig! Jag va blond o tog i en ljus koppar röd färg, sen hade jag fått missar så skulle ta i en till, då hade dom inte samma färg där jag va o skulle handla o jag frågade då vad jag skulle ta i för färg o d skulle INTE Bli grönt sa jag tydligt! Hon i affären gav mig mörk guldbrun o sa den blir definitivt inte grön, o nu sitter jag här m ett grönt hår!
    Jag ringde dom som tillverkat färgen o frågade om råd, dom skickade mig en avfärgning som jag ska blanda ti m bara hälften av förstärkningspulvret o d ska bara va i några få minuter, man får stå vid speglen o se när d gröna försvinner. Jag ska nog sätta i mitt i håret imon :P får hoppas d funkar bra :P
    Du kanske kan göra samma, men hade jag vatt dig hade jag ringt som gjort färgen du tagit i så kanske dom kan säga vad du ska göra o kanske tillochmed skicka färgen gratis till dig :)

• Nuttis79

Som de andra säger för att få till färgen måste du ha i ngn färg med röda pigment i..

• Anonym

Använde du dig av en produkt från Procter & Gamble (Wella, Viva), så kan du ringa deras konsument service och begära att dom betalar frisör besök för dig. (Har en vän som arbetar där, så vet att du kan göra det), det enda du behöver säga är att du testade en hårslinga innan du färgade hela håret, och då blev det inte grönt. Är det inte en P&G produkt du använt, så ring den konsument servicen för den produkt du använt! Bara ett tips :p

• Rakad Apa
    Anonym (grönis) skrev 2011-08-29 22:52:10 följande:
    Har inte ett dugg råd till att gå till en frisör denna månaden och har en liten tös hemma på 2 veckor så tiden finns inte heller.
    knisse skrev 2011-08-29 22:57:19 följande:
    ga till frissör!
    Läs trådstarten ditt smartskaft!!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • stjierna

Röda pigment tar bort det gröna. Köp en färg, ex mahogny (brun/röd) o färga! Det kommer knapot bli något rött kvar i håret av det! :) lycka till!

• Tokstolla

Troligtvis har du hormoner kvar i kroppen från din grav. och därför blev färgen extra fel. 
    (Mamma är frisör och har berättat riktigt hemska skräckhistorier om gravida som kommit in med knepiga hårfärger pga hormonerna).

Tycker du först ska ta avfärgningsmedel. Och vänta lite. Du får ha huvudbonad på dig. Sedan kan du försöka med en mörkblond färgning igen. Hormonerna måste verkligen ut först. 

• Luullis

Färgar du en annan mörkblond färg så kan du bli gråhårig,trust me i know... satsa på brunare toner med lite rött i, inga mörkblonda färger.... jag fick samma färg som en silverfärgad kastrull på håret en gång när jag ville bli mörkblond..

• Tokstolla

Ja och se till att ditt hår inte är nytvättat! 

Många schamposorter bevarar den gamla färgen genom att lägga sig som en hinna så helst 2 dagar sedan du tvättade håret senast. =) 

• Mammatilltvåprinsar

Vi är många som varit där TS. Ta en blond färg med mycket asktoner i. Mycket! Fast jag skulle verkligen försöka komma till en frisör på nåt sätt om jag var du. Har själv fipplat med håret tills det var så slitet att det kändes som tuggummi. Vet att det känns jobbigt nu, MEN det är bara hår. Trots allt.

Svar på tråden hjälp grönt hår :'( !!