Fler som längtar efter barn så att det gör ont, men Han känner sig inte redo...?
Snälla, jag måste ha någon att bolla med.
Jag blir tokig.
Jag längtar så efter att få vara gravid, få hålla min egen (och min sambo och stora kärlek) bebis, få se flera barn växa upp. Jag längtar så det gör ont. Jag tänker på det jämt. Kan inte sova om nätterna. Klockan bara tickar och tickar och tickar.
Men sambon (som förövrigt bara är nästan sambo eftersom han veckopendlar till en annan stad just nu, jag hatar det också) känner sig inte redo än. Jag har lovat att inte tjata om det mer, för jag måste ju respektera hans känslor också.
Men mina känslor finns där, och jag blir så ledsen.
Gradvida runt omkring mig nu:
3 kompisar på Facebook
Mina båda svägerskor (ska ha samtidigt också)
Alla mammor på mitt jobb eftersom jag jobbar på förskola
Plus att jag har barn runt omkring mig hela tiden, både bebisar, ettåringar osv.
Snälla stötta mig :'(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-03 17:24
Omvälvande.
Vi pratade och pratade och pratade i flera timmar. Jag grät en del.
Vi försökte se hur de närmsta åren ska se ut, var vi ska jobba och var vi ska bo, vad vi båda vill.
Någonstans framåt kvällen tycktes vi vara överens om att nästa år kanske ändå inte är så främmande.
Till slut sa jag "Men säg en tidpunkt nästa år".
Och han sa "Jag tänker November"
Plötsligt känns allt så skönt.
Vi har bestämt att vi ska börja försöka i november 2012.
Jag hoppas verkligen att han också tycker att det känns bra, jag frågade honom oroligt flera gånger efteråt om hur han kände sig. Han bara ler och säger "Ja, det känns bra!"
November 2012. Det kanske tar ett tag innan det tar sig, men förhoppningsvis är jag mamma om 2 år. 2013. Konkret. Underbart skönt att ha talat ut.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 12:42
Det har blivit september och jag vet nu att det förmodligen inte kommer att bli något försök i november heller. Hans tankegångar har inte ändrats. Vi bara ältar och ältar och han kan fortfarande inte direkt svara på varför han inte är redo ännu.
Vi älskar ju varandra så otroligt mycket. Det finns inga hinder.
Jag längtar.
Jag längtar.
Jag sprängs.
Fan.