• Dormil

Katt bucklig på huvudet?

Kelade med Astrid 6år gammal och upptäckte att hon var bucklig mitt på huvudet?
    Något jag inte upptäckt innan?
    Hon äter, dricker, gosar, sover, går på toa.. Ja allt en frisk katt gör helt enkelt.
    Så varför är huvudet buckligt? Hon har inte ont av det. Känner ingen oro så, men
    vill gärna veta vad detta kan bero på. Får inte fram information när jag googlar. 

Tack för svar! 

• Svar på tråden Katt bucklig på huvudet?
  • Majskolven

Jag skulle nog ha låtit en veterinär titta på det för säkerhetsskull.
    Behöver ju inte vara nåt annat än att hon kanske har slagit sig.

Vår katt hade en bula på huvudet som visade sig vara en tumör, men han hade också ryckningar i huvudet så han hade ju symptom.

Lycka till och hoppas bulan försvinner snart.

• MammaTillDomFinaste

jag skulle en gång kasta pinnar i sjön åt min hund. hittade en stor pinne som var tung, när jag tar i och ska kasta hoppar hunden framför å får alltså pinnen i huvudet. efter de fick han en köl, en bråsk knöl helt enkelt. lite pinsamt varje gång någon frågade vad han hade för knöl att svara "han fick den när jag smällde in en grov pinne i huvudet på han". suck...

• skorpionen80

Var sitter bulan? Om den sitter i mitten, strax bakom öronen så är det normalt att man känner som en bula där. Men har katten gått ner i vikt iom att du känt den först nu?

Svar på tråden Katt bucklig på huvudet?