• Flutterby

Kontaktlinser 2010/09, använda dem eller ej?

Jag har ett par kontaktlinser kvar med utgångsdatum 2010/09, naturligtvis i obruten förpackning. Är det OK att använda dem, eller är det bara att slänga?

• Svar på tråden Kontaktlinser 2010/09, använda dem eller ej?
  • Biinzan

Jag hade slängt dom. (använder själv linser och jag vet att mina inte ögon hade accepterat att använda gamla linser)
    Men man är ju olika känsliga.

• Biinzan
    Biinzan skrev 2011-08-30 13:30:05 följande:
    Jag hade slängt dom. (använder själv linser och jag vet att mina inte ögon hade accepterat att använda gamla linser)
    mina ögon inte *
  • IsDimma

Jag använder själv linser men jag hade aldrig vågat använda för gamla linser. Tänk om något händer med ögonen och jag blir blind *har ingen koll på om det är rimligt eller ej

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Flutterby
    Biinzan skrev 2011-08-30 13:30:05 följande:

OK, tack.
    IsDimma skrev 2011-08-30 13:32:09 följande:
    Jag använder själv linser men jag hade aldrig vågat använda för gamla linser. Tänk om något händer med ögonen och jag blir blind *har ingen koll på om det är rimligt eller ej
    Haha... ja vem vet?

Jag har beställt nya nu och kommer att slänga de gamla. 

• IsDimma
    jådåsåatt skrev 2011-08-30 14:09:47 följande:
    Jag är snål, jag hade provat, blind lär man knappast bli.
    Sämre syn då?
  • IsDimma
    IsDimma skrev 2011-08-30 14:11:54 följande:
    Sämre syn då?
    Eller något annat farligt?
  • jådåsåatt
    IsDimma skrev 2011-08-30 14:12:07 följande:
    Eller något annat farligt?
    Mycket möjligt. Men tror du verkligen att man får sämre syn av att använda gamla linser?

Men men, snålheten bedrar ju gärna visheten så det kanske inte är så lämpligt att ta råd av mig i den här frågan:) 
  • IsDimma
    jådåsåatt skrev 2011-08-30 14:13:46 följande:
    Mycket möjligt. Men tror du verkligen att man får sämre syn av att använda gamla linser?

Men men, snålheten bedrar ju gärna visheten så det kanske inte är så lämpligt att ta råd av mig i den här frågan:) 
    Nej, kanske inte. Eller jo, typ att man får en infektion eller något *dum blondin* och att det i sin tur leder till en synförsämring.
  • Biinzan
    IsDimma skrev 2011-08-30 14:22:59 följande:
    Nej, kanske inte. Eller jo, typ att man får en infektion eller något *dum blondin* och att det i sin tur leder till en synförsämring.
    det som skulle kunna hända är att man får en jävlig ögoninfektion (har råkat ut för det pga linser som inte passade mina ögon).
Svar på tråden Kontaktlinser 2010/09, använda dem eller ej?