• Anonym

En man grävde ner nåt i skogen i morse?

Tog min vanliga morgon powerwalk djupt inne i våran skog som vanligt. Klockan var runt 6 eller halv 7 snåret och jag lyssnade samtidigt på min ipod. Fick då syn i ögonvrån på en man som måste vart 200m ifrån mig, jag stannade till bakom ett träd och stängde av ipoden och kollade vad han gjorde. Såg att han hade en spade och att han höll på o lassa över jord, mossa o tuvor över det han grävt ner. Jag visste inte om jag skulle springa, eller bara stå kvar o se vad han gjorde. Jag backade sakta bakåt och sprang sen fort hem igen. Har nog aldrig sprunigt så fort någon gång! Har funderat o funderat på vad det kan ha varit? De kan väl inte ha varit de ja tro de var? Inte i detta lilla samhälle!! Inte en chans..... Ska ja ringa polis? Eller ska ja gå till platsen med någon anhörig och gräva upp det han grävt ner?
    Det gick inte att se personens ansikte då jag har dålig syn. Men jag kunde urskilja en spade och att han hade marinblå munkjacka o mjukisbyxor.
    ÄR JAG KNÄPP..? börja ja bli galen!!?? :-S ÖVERREAGERAR JAG??? Hjälp mig!! Är helt frisk, drogar ej, dricker aldrig och röker aldrig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:23
    Polisen informerade mig innan ikväll att det som låg nergrävt var KOMPOST. Ingen aning om varför man gräver ner kompost :-O Så det var det de, skönt att det inte var något allvarligt.

• Svar på tråden En man grävde ner nåt i skogen i morse?
  • Rakad Apa

Jösses, brukar du snoka på vad andra människor gör? Att du orkar bry dig....

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Zargenta

Gå och kolla vad som finns där, är det något som inte hör hemma i skogen, anmäl.

Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • Anonym
    Zargenta skrev 2011-08-30 14:10:24 följande:
    Gå och kolla vad som finns där, är det något som inte hör hemma i skogen, anmäl.
    Om jag nu vågar..... Man har ju sett alla dessa filmer när de gräver ner lik.... Huh, ryser!!!! Får se om nån är villig o följa med. Men det är ju INTE riktigt att gräva ner nåt djuuuupt inne i skogen sådär tidigt på morgonen..... Fattar ingenting.
  • Anonym (inspektör)

Fy!
    Jag brukar alltid notera så mycket som möjligt... Vid vilket träd grävde han, vad var klockan, hur gammal kan han ha varit osv...
    Jag skulle inte åkt dit och grävt själv, tänk om det nu är vad du tror. Gnager det så ring och tipsa polisen så får de avgöra vad som bör göras!

Lycka till! 

• teasmor

Nej men det är väl inget konstigt att reagera på det. Det hade jag också gjort!
    Ring polisens tipstelefon om du känner dig nojig! Då har du allifall gjort vad du kan.

• Anonym
    spidermanmamman skrev 2011-08-30 14:12:10 följande:
    ring polisen och säg vad du såg, då kan de kolla uppdet så slipper du tänka på det.
    Riktigt smart sagt, att ja inte tänkte på det...... Tack!!
  • Jagsajudet

Jag hade kollat upp vad han grävt ner... Ta med dig en kompis eller två och snoka lite :)

• fjonkan
    Rakad Apa skrev 2011-08-30 14:10:06 följande:
    Jösses, brukar du snoka på vad andra människor gör? Att du orkar bry dig....
    Fast om ngn gräver ned ngt tidigt på morgonen i skogen så är det lite underligt. Klart man reagerar på en sådan sak eftersom det inte hör till vardagliga händelser( och sådant brukar man reagera på).

TS,ta med dig ngn och gå dit och kolla vad det är för ngt. Kan ju vara mannens döda hund eller nåt som är helt värdelöst. Annars får du väl ringa farbror blå och höra med dom.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • teasmor
    Zargenta skrev 2011-08-30 14:10:24 följande:
    Näää fy det hade jag aldrig vågat
Svar på tråden En man grävde ner nåt i skogen i morse?