• Anonym (TS)

"Tjänsten är tillsatt av annan sökande". . . :-(

Vet inte hur många gånger jag läst de orden nu.

"Tjänsten är tillsatt av annan sökande".

Jag krääks! Jag har säkert fått 100, om inte 200, sådana jävla brev nu! Det spelar ju ingen roll vad man gör. Vässar CV, går på coachning, får tips av vänner, spontansöker och söker, söker, söker, söker. . .

Ibland vill jag bara ge upp och sätta mig ner och stortjuta, men det hjälper ju inte heller.

Alla ni därute som har jobb. Hur fick ni dem? Jag tycker att jag gjort allt, men det hjälper ju inte.

• Svar på tråden "Tjänsten är tillsatt av annan sökande". . . :-(
  • Anonym (samma)

Förstår precis hur du känner, jag är i liknande situation. Trots både kandidat- och magisterexamen så blir det bara "Tack, men nej tack". Har sökt över 100 jobb (dessutom är jag villig till veckopendling) på mindre än 2 månader, men vad hjälper det?  

• Anonym (TS)

Jag med! Jag har också magisterexamen, men det hjälper ju inte ett dugg. Mina a-kassedagar är på väg att ta slut också, så jag går med en klump i magen varenda dag.

• Anonym

Men sök på bemanningsföretag, de värderar ofta inte lika mycket arbetslivserfarenhet, Kolla om de har nåt inom ert område, jag har fått flera av mina fasta anställningar genom att först vara uthyrd via dem. Ett tips.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-08-30 15:20:43 följande:
    Men sök på bemanningsföretag, de värderar ofta inte lika mycket arbetslivserfarenhet, Kolla om de har nåt inom ert område, jag har fått flera av mina fasta anställningar genom att först vara uthyrd via dem. Ett tips.
    Tack! Jag har inte kollat så mycket där. Det var så att Poolia hade en rekryteringsträff här i staden och man fick söka för att ens få komma på träffen och ens lämna sitt cv, men jag fick inte ens komma på den dumma träffen SÅ lågt värderad var visst jag, och då gav jag liksom upp lite och sökte annat, men jag ska kolla alla igen!

Vilka är de nu?

Poolia
    Manpower
    Academic Work

. . .
  • Anonym

Gå in och läs tråden Drömjobbsansökan... ganska rolig faktiskt

• ssf

Trist att alltid då negativa svar :(  Får du komma på intervjuer eller är det efter ansökan du får dessa svar? Är jobben du söker relevanta för din kompetens?

• Anonym

Poolia, Adecco, Academic Work, Manpower, Proffice, Dfind, SJR, Meritmind, Amendo, Bemannia, Brainpeople, First Reserve m fl.

registera dig på deras hemsida eller gå in och  kolla om de har nån tjänst som passar. De har egna sidor med lediga jobb.

• Vildand

Vill inte komma här och vara dyster men jag har fått de flesta av de jobb jag haft genom kontakter av olika slag. När jag tänker efter har jag nog inte fått mer än ett par jobb under hela livet genom att ansöka formellt om dom. Då har jag haft en hel del jobb då jag flyttat mycket.

Hur ser din omgivning ut? Vad jobbar de med? Har någon en mamma som jobbar på ett ställe du vill jobba på? Eller en kusins ex? Man får bli rätt framfusig och kreativ ibland om man inte har några så där uppenbara kontakter alldeles i närheten.

• Anonym

om dina a-kassedagar tar slut kommer du in i jobbgarantin och då får pengar av f-k istället då. och det är lika mycket som 65% a-kassa..så du behöver inte vara orolig på den ekonomiska biten om du inte skulle få nåt jobb!

• Anonym (TS)

Tack för era svar!

Jag tycker att jag söker jobb som jag borde kunna få, och det gör ju också att jag hoppas ännu mer då. . . för jag tycker att jag borde kunna få det. Men nada! EN liten intervju på hela tiden. Jag har fått in en fot som vikarie på ett ställe också, men där har jag bara kunnat vara inne tre gånger från juli, jag vet inte ur det blir till hösten.

Jag ska skriva in mig på de där jobbsidorna - tusen tack för listan!! Jag skrev in min på Poolia och Manpower igår, och det tar ju sin lilla tid att fylla i allt.

Jag vet inte hur mycket mina kontakter kan ge. Många är är själva arbetslösa och de andra har jag redan pratat med. Kanske borde försöka lära känna fler personer?

Svar på tråden "Tjänsten är tillsatt av annan sökande". . . :-(