En fråga till er som ec:ar pojkar
Hej!
Jag behöver er erfarenhet!
Jag hade tänkt köra ec med mitt barn men det va för mycket nytt så det fick vänta. Försökte när han va 4,5 månad men jag fick inte till det alls.
Men när han blev 6 månader slutade han kissa på natten! Han blev väldigt orolig i sömnen och jag märkte att blöjan alltid va torr. Så eftersom jag läst om ec så tog jag honom på potta och då kissar han och somnar sen lugnt. Om det bara hade varit det så hade jag inte tänkt mer på det MEN;
hans snopp blir som en "ballong", Han kan inte kissa ut allt på en gång verkar det som. När snoppen är som störst så kniper han igen och det sipprar ut, och så blir snoppen "full igen" och så håller det på så några gånger tills blåsan är tömd. Mätt upp ca 1 dl kiss varje morgon. Om ni förstår? :S
Jag har tagit upp det med bvc och vi ska till läkare för bedömning om förhuden plötsligt har blivit för trång, men jag vill inte göra nåt ingrepp om det är vanligt och övergående och ni borde ju veta det bäst, eftersom ni ser varje gång era söner kissar tänkte jag=)
Han är nu drygt 7 månader bör tilläggas och övrigt glad och pigg och verkar inte ha ont, mer än att det är jobbigt när han inte kissat på länge då. Ibland tar jag upp honom på potta redan kl 3 på natten. Och han har ju kissat ner oss flera gånger innan på skötbordet och då har aldrig snoppen blivit rund som en ballong vad vi har sett. Nu kissar han även på pottan dagtid flera gånger och även i blöjan. Han verkar alltså inte ha problem med det på dagen.
Långt! Men hoppas ni orkade läsa! Väldigt tacksam för era erfarenheter!