• Sunny83

Jätte ljusbrun flytning

Idag på morgonen då jag gick på toaletten upptäckte jag då jag torkade mig att det blev lite ljusbrunt på pappret.
    Det var vääldigt ljust brunt,men det syntes ändå att det var annan färg än vanligt.
    Mina flytningar brukar vara gul-vita annars.
    Jag fick panik naturligtvis,skulle precis iväg och göra mitt sista prov innan julen och höll på att ställ ain alltihop. Men sen gick jag ialla fall.
    Efter det så har jag haft vit-gula flytningar som vanligt,inga tecken på nåt brunt mer.
    Inget magont heller..och jag känner bebisen i magen...tror jag ialla fall.
    Har inbillat mig att det enbart magkurr,men nä,det är bebisen,det är jag ialla fall 99% säker på.

Känner nån igen detta? Det behöver väl inte betyda att nåt är fel?
    Jag har avaktat med att ringa och fråga bm eftersom jag inet haft nån mer brun flytning sen morgonen och så.

Är i v 22 förresten och har inte haft nån missfärgad flytning förut.

• Svar på tråden Jätte ljusbrun flytning
  • Änglatuss

Har du haft sex nyligen?

Man kan ju blöda lite ifrån slemhinnorna då man är gravid, vet många här på fl som haft blödningar men fött friska barn!

• Mupp

Jag tror inte heller att det är någon fara eftersom den verkar ha försvunnit. Men ringa och fråga din BM om du känner dig orolig.
    Är också i v.22 förresten

• Fjällfina

Jag är i v14 (13+2) och jag har hatf brunaktig flyning några gånger. Bm sa att det inte var ngn fara, att sex eller bara ansträngning kan orsaka det. Men det kan alltid vara skönt att kolla upp. Lycka till :)

• miamaria67

Svamp o irritationer i kisseriet kan också ge det. Så hade jag vid ett enda tillfälle i v 9, är i v20 nu och allt ser fint ut.Oroa dig inte....

• En glad tjej

Jag har haft både ljusbruna och rosa flytningar från och till under gravisiteten. Är nu i vecka 17 och hade senast igår en liten brun flytning som försvann lika snabbt som den kom!

Fick reda på av min bm att jag har väldigt lättblödande slemhinnor så jag har lugn.

• Sunny83

Tack för svaren!!

Har inte haft sex nyligen så det kan nog inte bero på det.
    Men som sagt...det är borta nu så jag fortsätter att avvakta ett tag till.
    Skulle det komma tilbaka imorrn så hör jag av mig till bm.

• En glad tjej

Såg nu hur jättebra jag stavade i mitt förra inlägg ;)

Jag och pojkvännen har sex ofta och ibland händer det att det småblöder efter det. Även när jag tar i, typ krystar när jag sitter på toa och är hård i magen kan det komma lite blodblandad flytning!

Försvinner det bara snabbt är det nog ingen fara alls!

• En glad tjej

Jag och pojkvännen har sex ofta och ibland händer det att det småblöder efter det. Även när jag tar i, typ krystar när jag sitter på toa och är hård i magen kan det komma lite blodblandad flytning!

• En glad tjej

• MARIA99

Jag brukar få sånna små brun aktiga flytningar typ 2 dar efter sex.Men har fått konstaterat av läkare att jag har känslig livmoderstapp & det var inget farligt.. Kanske nått liknande för dej?

• Challen

Skulle tro att du kan känna dig lugn, fick exakt liknade blödningar i v 15 (är i v 17+6)
    Gick till läkaren och det var ett blodkärl som hade brustit. Fick ordination att ta det lugnt ett tag.

Vila dig ett par dagar, och skippa all fysisk aktivietet så ska du se att de försvinner.

Tänk på att du alltid kan åka till läkaren och göra ett UL, bättre en gång för mycket.

Lycka till!

• Sunny83

Okej tack för svaren.
    Känner mig lugn nu faktiskt för jag ha känt bebben i magen..och jag har haft helt normala flytningar nu under dagen och kvällen.
    Men man får ju panik när man märker att nånting är annorlunda mot vad det brukar vara.

Svar på tråden Jätte ljusbrun flytning