Vecka 38, antal sammandragningar/dag?
Någon som är ungefär lika långt gången som jag (v. 37+5) och som har räknat antalet sammandragningar på en dag?
För några veckor sedan tyckte jag att jag hade väldigt mycket sammandragningar (ej smärtsamma) och uppskattade dem till ca. 15 st/dag. "Helt okej, upp till 20 st/dag är normalt", sa barnmorskan då.
Igår frågade hon om sammandragningarna blivit fler och jag svarade sanningsenligt att jag tycker att det har lugnat ner sig lite på den fronten, och då sa hon "Nä men så ska det ju inte vara, hehehe!" och lät som att hon tyckte det var lite lustigt.
När jag sedan gick hem började jag bli nojig och undrade hur mycket sammandragningar jag egentligen har nu för tiden? Tycker ibland att det är svårt att känna skillnad på sammandragning och bebis som sträcker på sig. Har jag verkligen färre nu än för några veckor sedan eller har jag bara blivit så van att jag inte tänker på det?
Har varit vaken sedan kl. 5 i morse och räknat. Nu kl. 17.35 är jag uppe i 16 st (ganska) tydliga sammandragningar.
Hur många har ni?
Det är första barnet för mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-18 05:47
Råkade se min gamla tråd, tack för alla svar men de kom lite sent för jag fick min bebis den 26/9
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-18 05:48
Råkade se min gamla tråd, tack för alla svar men de kom lite sent för jag fick min bebis den 26/9