Inga vänner.. i småstad
Jag är en social storstadstjej som träffade en underbar man som bor uppe i en liten stad i norrland. Jag var där med honom och hälsade på nån gång innan jag bestämde mig att flytta ihop med honom där.. Och det var.. Ja underligt. Hans familj är underbar och jag och hans mor klickar direkt. Men hans vänner!
Man kommer hem till dom så hälsar dom knapt. Dom pratar inte med än och man själv måste ta all initiativ till all kommunikation.. Sen ett tag efter att jag flyttat hit märkte jag hur dom aldrig bjöd med min sambo någonstans och dom hade snackat skit om mig, som dom inte ens känner? Och detta ska vara vuxna människor! Och hans bästa vänner som inte vill vara med honom pga han tjej som dom inte vet något om..
Det gjorde min start med dom väldigt dålig.. Men jag har funnit mig i en sist där jag har väldigt svårt för att lära känna människor. Hemma i storstaden så var jag utåt, glad och pratade med alla. Här känner jag mig osäker och vet inte vad jag ska säga, det känns oms att alla tycker illa o mig.
Det är en helt annan kultur här. Folk är inte öppensinnade som hemma och håller sig bara till dom som dom redan känner.. Och vad som är ännu underligare är att killar och tjejer inte gör saker tillsammans! Männen har "grabbkvällar" och kvinnorna har "tjejkvällar" men väldigt sälla tillsammans. Vilket gör att jag får sitta ensam varje gång min sambo gör något och jag gör aldrig något för jag känner ingen.. :( Jag är sjukskriven också vilket gör att jag inte jobbar och träffar folk.
Jag är verkligen jätteledsen för allt det här för jag gillar själva staden men inte kulturen. :( Och pga hur allt började blev jag deprimerad och har nu bott här ett år utan att få en riktig vän.. Vill inte ens gå ut längre. Känner mig bara så otroligt ensam.. :(
Av att bara sitta inne såhär så har jag i princip blivit antisocial. :( Raka motsatsen till hur jag brukar vara. Blivit deprimerad och har ingen ork. Jag känner mig dum så fort jag öppnar munnen och vet inte hur jag ska bete mig eller säga bland dom här människorna.
Jag förstår inte hur folk kan vara så inskränkta och inte vilja lära känna nytt folk.. Hemma träffar man alltid nytt folk och alla är med alla.. har trevligt och är hövliga! Men här bryr sig inte ens folk om att lära känna än tillräckligt mkt för att ens vara trevlig..
Älskar mitt fina hem här och vill inte ge upp det pga att jag inte kan bo nära dom här människorna.. vet inte vad jag ska ta mig till. Hatar småstadskulturen!