• Kulla Gulla

Reser med SJ kl. 05.56 imorgon, sms-biljett ej kommit

Skall resa med SJ i morgonbitti kl. 05.56, bokade i eftermiddags och sms-biljetten har inte kommit än. Jag försökte ringa till SJ på nummer 0771-75 75 75 men möts bara av en lång ton.

Så, hur går jag tillväga nu, något tips?

• Svar på tråden Reser med SJ kl. 05.56 imorgon, sms-biljett ej kommit
  • viseversa

Ska du hämta ut biljetter i en automat? Eller är det en riktig sms biljett? Visar du smset för konduktören då?

• anemix

Har du betalat med kort? Då kanske du kan skriva ut kvitto på betalningen

• Kulla Gulla

Det är en riktig sms-biljett, har betalat med kort men äger ingen skrivare. Däremot kommer jag ha med mig datorn på tåget, har ju mejlet, men det står i det att det inte gäller som färdbevis.

• Vinxen

Det kan komma ända fram till en timme innan avgång.

• Kulla Gulla
    Vinxen skrev 2011-08-30 20:46:32 följande:
    Det kan komma ända fram till en timme innan avgång.
    Gud vad jobbigt, det känns ju inte alls stressande!
  • MajaVira

Det verkar som om det går att "beställa" SMS:et tidigare, testa nedanstående;

www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp&a=78754&l=sv&l=sv&intcmp=178754

SJ mobilbiljett

Biljetten skickas automatiskt till din mobiltelefon tidigast 24 timmar före tågets avgångstid.

Mobilbiljetten skickas ut automatiskt till din mobiltelefon tidigast 24 timmar före tågets avresa.
    Om du vill ha din mobilbiljett tidigare kan du från och med 90 dagar före tågets avgångstid skicka din mobilbiljett från www.sj.se till det mobilnummer du angav vid beställningen. Ange ditt beställningsnummer på sidan "Sök beställning".
    Om du har en mobilbiljett som kan ombokas eller återköpas så ska avbokning ske före tågets avgångstid.
    Spara din mobilbiljett under hela resan. Ombord på tåget visar du upp mobilbiljetten samt giltig id-handling.
    mobil.sj.se/
  • Kulla Gulla

Jag hittar min resa på det beställningsnumret jag har, men vet inte hur jag får en ny sms-biljett...

• Kulla Gulla

Måste även fråga, hittade det här numret, men vad betyder tonval 2? Kommer bara till en lång ton efter jag slagit numret.

Support: mobil.sj.se
    SJs Internetsupport hjälper dig om du har frågor om mobil.sj.se.

0771-75 75 99 tonval 2
    Mån-fre 6-22
    Lör-sön 9-18

• Vinxen

Skriv ut ett mail med beställnings numret och ha med annars. Det har funkat för mig. Bara du har id med dig så dom ser att den är i ditt namn :)

• von Brev

Men på mitt bekräftelsemejl står det ju: Mobilbiljetten skickas till din mobil senast 24 timmar före avresa.
    Så en timme innan låter konstigt, även om det kanske sker så i praktiken. Jag reser på lördag, bokade resan för en vecka sen men har inte fått min.

• von Brev
    Kulla Gulla skrev 2011-08-30 20:58:00 följande:
    Jag hittar min resa på det beställningsnumret jag har, men vet inte hur jag får en ny sms-biljett...
    www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp&a=92113&l=sv
    Varför funkar inte denna sida för dig? Jag ska testa strax, kan återkomma.
  • Kulla Gulla

I mitt mejl står det att om man har bokat sin resa sent, det vill säga när det är mindre än 24 timmar kvar till resan skall biljetten skickas inom 15 minuter... och än har den inte dykt upp...

• von Brev

Nä jag fattar inte heller... jag kan bara avboka/omboka biljetten när jag väljer Sök Beställning. Knäppt.

• bambigirl

Hände mig med förra veckan och flera på tåget. Jag ringde SJ som skulle skicka den igen, men jag fick ändå ingen. Räckte sen att ge konduktören bokningsnumret och hon kunde ringa och kolla så att biljetten var giltig. Gå och lägg dig nu så du orkar upp

• Kulla Gulla

Ja, ligger redan färdig i sängen här och förlitar mig på att det räcker med bokningsnr. Tack ändå! Nu släcker jag ner här.

Svar på tråden Reser med SJ kl. 05.56 imorgon, sms-biljett ej kommit