• kela81

pergotime med första barnet, behövde ni hjälp med andra också?

Ni som blivit gravida med hjälp av pergotime första gången, har ni behövt pergotime eller annan hjälp för att få till en tvåa? (eller trea eller fyra för den delen) Och i så fall, använde ni er av några preventivmedel mellan barnen? Skriv gärna hur lång tid det är mellan barnen och hur många kurer du behövt ta.

***Älskade Signe,18 maj 2010***
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden pergotime med första barnet, behövde ni hjälp med andra också?
  • Caranlachiel

Vi använde pergotime igen. Men det är ju svårt att veta om vi behövde det. Förra gången så hade jag PCO-utseende på båda mina äggstockar, den här gången var det bara den ena - den andra såg normal ut. Men läkaren tyckte ändå vi kunde ta pergotime, eftersom vi haft god användning av det förra gången. Så den här gången försökte vi bara 3 ggr totalt (varav 1 ggn med pergotime), mot 11 ggr förra gången (varav 2 ggr med pergotime). Hade vi fortsatt försöka hade det kanske tagit sig naturligt tillslut, det vet man ju inte.

BF 16 november
  • kela81

nä, man kan ju aldrig riktigt veta Vi hade säkert fått till det nån gång med första med om vi hade fortsatt i all evighet. Jag antar att ni gick till läkaren ganska omgående denna gången då? (så klart eftersom det var 3:e försöket) Vi ska inte börja med syskonverkstan riktigt ännu, men är lite nyfiken på hur det går för de flesta som fått pergo med nästa, så kanske man kan se om man behöver kontakta läkaren på en gång när man sätter igång sen

• Caranlachiel
    kela81 skrev 2011-09-01 11:23:53 följande:
    nä, man kan ju aldrig riktigt veta Vi hade säkert fått till det nån gång med första med om vi hade fortsatt i all evighet. Jag antar att ni gick till läkaren ganska omgående denna gången då? (så klart eftersom det var 3:e försöket) Vi ska inte börja med syskonverkstan riktigt ännu, men är lite nyfiken på hur det går för de flesta som fått pergo med nästa, så kanske man kan se om man behöver kontakta läkaren på en gång när man sätter igång sen
    Ja vi kände att vi inte ville hålla på och försöka en massa månader när vi nu vet att jag har PCO. Bättre då att kolla upp med en gång för att se om vi behöver hjälp, så man inte behöver försöka "i onödan".
    BF 16 november
  • kela81
    Caranlachiel skrev 2011-09-01 11:48:20 följande:
    Ja vi kände att vi inte ville hålla på och försöka en massa månader när vi nu vet att jag har PCO. Bättre då att kolla upp med en gång för att se om vi behöver hjälp, så man inte behöver försöka "i onödan".
    ja, smart...det är samma här, vi försökte i 16 månader sist, denna gången ringer jag nog kliniken direkt när det är dax, så får vi se vad de säger
Svar på tråden pergotime med första barnet, behövde ni hjälp med andra också?