• såffan

överföring från annan bank till swedbank?

om man för över pengar från ett konto i en annan bank till swedbank efter klockan 13.00 ska ju pengarna komma nästa helgfria vardag. Men innebär det att pengarna dyker upp efter 12 slaget eller kan dom komma lite när som helst under dagen?

Någon som vet?

• Svar på tråden överföring från annan bank till swedbank?
  • Myran 08

Jag hr varit med att dom kommer efter kl 12-13 dagen efter om man har tur annars kan det ta 1-3 bankdagar innan dom dyker upp fast oftast är det vanligare med 1 bankdag. Du hinner fortfarande ringa telefonbanken om du har din personliga kod om du vill prata med dom. 

• såffan
    Myran 08 skrev 2011-08-30 22:21:37 följande:
    Jag hr varit med att dom kommer efter kl 12-13 dagen efter om man har tur annars kan det ta 1-3 bankdagar innan dom dyker upp fast oftast är det vanligare med 1 bankdag. Du hinner fortfarande ringa telefonbanken om du har din personliga kod om du vill prata med dom. 
    men när jag kollar internetbanken ser jag inga pengar, eller att det ska komma. Kan dom se det om man ringer telefonbanken då?
  • såffan

man kan ju kolla inkommande belopp via telefonbanken, men kan man då se allt som ska komma eller bara sånt som man själv kan se som "framtida insättning" på kontot?

• No ordinary love

Alla banker för över pengar per automatik ett par ggr om dagen på vardagarna. 
    Jag har aldrig sett att det skall föras över på mitt konto utan ser dem när banken har tagit emot dem. Om det inte är lön eller pengar från a-kassa, f-kassan.
    Pengarna förs över på arbetstid, den första transaktionen brukar ske vid 10.00 
    Så du borde ha dina pengar på ditt konto i morgon.

Är det samma bank så ser du pengarna direkt. 

• såffan

det är inte samma bank och jag vet inte ens om det kommer att komma några pengar. Jag råkade nämligen sätta över en större summa pengar på helt fel konto. Dom skulle in på min mans men råkade hamna hos en person som jag köpt något av på tradera för något år sedan. Han sa att han skulle sätta tillbaka pengarna på mitt konto ikväll, men han har en annan bank än vad jag har. Man vet ju aldrig om han struntar i det och behåller pengarna och nu mår jag jätte dåligt :/

enligt telefonbanken har jag inga pengar påväg till kontot iaf, men jag vet ju som sagt inte om dom kan se allt...

• Myran 08

Man ser aldrig pengarna innan som med lön/försäkringskassan. Men i morgon efter lunch bör du se dina pengar. Ett tips är att ta bort alla dina överförare som inte är aktuella genom att rensa lite, så det inte händer igen. 

Håller tummar och tår att pengarna kommer under dagen.  

• No ordinary love
    såffan skrev 2011-08-30 22:58:24 följande:
    det är inte samma bank och jag vet inte ens om det kommer att komma några pengar. Jag råkade nämligen sätta över en större summa pengar på helt fel konto. Dom skulle in på min mans men råkade hamna hos en person som jag köpt något av på tradera för något år sedan. Han sa att han skulle sätta tillbaka pengarna på mitt konto ikväll, men han har en annan bank än vad jag har. Man vet ju aldrig om han struntar i det och behåller pengarna och nu mår jag jätte dåligt :/

enligt telefonbanken har jag inga pengar påväg till kontot iaf, men jag vet ju som sagt inte om dom kan se allt...
    Spara alla konversationer du haft med honom, om det varit sms och mail. Har pengarna inte kommit in till ditt konto i morgon så tycker jag du pratar med polisen om detta.
Svar på tråden överföring från annan bank till swedbank?