• liillalady

Fått tillbaka skabb?

I November 2010 började det klia och uppstå konstiga utslag på axlar och ryggen. Kliade som sjutton och jag trodde det var för att det var så kallt ute. Hört att  man kan få utslag från kyla, eller något sådant.
    Kom sedan på händerna och fötterna och magen..

Iallafall, jag tänkte inte så mycket på det men när min pojkvän som jag jag precis hade träffat då också började få det insåg jag att det var något smittsamt och fick tid hos läkare i februari ( vårdcentralen) och han konstaterade att det inte var skabb utan bara någon allergi, men jag förklara att min pojkvän också hade fått det men han bara schasa ut mig och skrev ut någon kräm mot klåda och allergitabletter..

mm dom hjälpte inte ett skit så tillslut fick vi nog och åkte till apoteket och köpte skabbkrämen, utan att fråga läkare igen och smörjde in oss. svabba hela rummet, tvättade kläder, sängkläder, vädrade madrassen.. Klådan höll i sig i några veckor sedan var den borta och det här var i mars..

Nu i augusti så har det börjat klia igen!!!!!  Hur fan kan skiten komma tillbaka?? Vet inte ens hur jag fick den först..

Jag och killen bor hemma hos mina föräldrar och mina två mindre syskon och dom har inte känt ett dugg.. min mamma brukar låna mina kläder, använder samma skor, hon brukar ligga och titta på tv i min säng..
    helt insane.. why meeeee!!???

Känns inte så lockade att gå till läkaren för dom kommer säga att det inte är något, som dom alltid gör när man går till dom. Alltid fullt frisk även fast man har ont eller kliar överallt..

• Svar på tråden Fått tillbaka skabb?
  • liillalady

och sen det är med att tvätta allt.. 
    Ska man tvätta hela garderoben?  kläder som man inte rört på länge (1-2 veckor) måste det tvättas?

• mclo
    liillalady skrev 2011-08-31 00:37:16 följande:
    och sen det är med att tvätta allt.. 
    Ska man tvätta hela garderoben?  kläder som man inte rört på länge (1-2 veckor) måste det tvättas?
    Skabb dör efter 3 dagar utan kontakt med kroppen så bara tvätta alla kläder du använt och kläder som har legat vid kläderna du har använt.
  • Zerphina

jag hade det tack vare min syster som solade solarium, och vi fick smörja in min familj, mitt exfamilj, min mamma, tvättade allt, även kuddar (vilket inte behövs) och skor... min mamma fick det nu igen, och då sa läkaren att man skall använda HELA tuben men på den står det halva skall användas till en person...

men missar du en kvadratmilimeter från halsen ner så har du ju misslyckats med behandlingen, är svårt.... men supertvätta, se till att ALLA gör behandlingen samtidigt..

★min lilla stjärna★16/6-08★
Svar på tråden Fått tillbaka skabb?