Är det insidan som räknas verkligen
Det låter ju bra,men vi behöver ju ändå något som ska väcka vårt intresse.
Bättre snygg o rik än ful o fattig...inte sant!!
Det låter ju bra,men vi behöver ju ändå något som ska väcka vårt intresse.
Bättre snygg o rik än ful o fattig...inte sant!!
Utsidan för att väcka intresse, insidan för att bibehålla intresset.
Utan insida finns det väl inget att falla för, eller? Kan man vara så ytlig att man bara faller för ett snyggt yttre med ett tomt inre?
Skulle nog vilja säga att båda sidorna räknas. Om en person ser ut som en krockskadad bil så spelar det ingen roll hur vackert inre den har, jag kommer ändå inte bli intresserad och attraherad av personen (mer än som vän då)
Men om personen är vrålhet men har en helt värdelös insida så kommer jag inte heller bli attraherad och intresserad.
Så en het man med ett vackert inre beställer jag - tack
Båda spelar roll. En vacker insida kan dock - åtminstone till viss del - kompensera ett mindre tilltalande yttre. Men en vacker utsida kan aldrig kompensera en trist eller otrevlig insida. Möjligen om det bara gäller sex eller ett kortare förhållande, men inte i längden.
Så ja - insidan är i slutändan viktigast. Generalfelet många gör när detta diskuteras, är att hävda att insidan är det ENDA som räknas. Det stämmer däremot inte. Men sedan får man inte glömma att de flesta människor faktiskt inte ser gräsliga ut. Att utsidan också har viss betydelse, är inte samma sak som att man måste se ut som en fotomodell för att "duga" eller attrahera.
båda är lika viktiga men ingen är tillräcklig utan den andra. det hjälper alltså inte med ett snyggt yttre om du är dum i huvudet eller med ett underbart inre om du är ful som stryk. däremot kan det ena väga upp det andra, men aldrig utan nån som helst stöttning av det som ligger lite under.