• ugglis

När fick ni era barn?

Hej alla IVF-mammor!
    Finns det någon här som kan berätta när föddes era bebisar? Är det vanligt att gå över tiden med IVF-graviditet? Själv är jag i v.41+0 idag och börjar bli lite orolig att det inte händer något - inga SD, ingen slempropp osv. Helt lugnt än så länge och bebisen verkar må fint därinne.
    Är det vanligt att man behöver igångsättas om man är gravid efter IVF?

• Svar på tråden När fick ni era barn?
  • Frontline

Vår son föddes 13 dagar för tidigt efter igångsättning då vattnet gick 2 dagar innan...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Strawberry3

41+0 på första (de tog hinnorna och satte värkstimulerande dropp tillslut efter pinvärkar i tre dygn där jag öpnnades till 4cm och sedan hände inget mer av sig själv)
    40+6 på andra (kom igång av mig själv, de tog hinnorna för att hjälpa till 6 h från start till mål)

Har hört att det är genetiskt ärftligt hur länge man går med sin graviditet, spelar altså igen roll om man gjort IVF eller ej. Men en fördel med IVF är att man är säker på när befruktning skett och därför i allafall har en mer korrekt uppskattning på vilken grav.vecka man är än vid icke-IVF.

Kolla med din mor / din partners mor om de gick över tiden eller ej (brukar ofta ge en hint om hur det blir för just dig), förutsatt att deras förlossningar kom igång av sig själva/ ingen sjukdomar med i bilden

I vissa landsting går man iaf inte längre än 42+0 vid IVF-graviditet (eftersom man är så säker på befruktningsdatum). Tror att statestiken är precis som vid "normal" graviditet som vid IVF-graviditet. Typ 80% får vid BF+-2v och resten innan eller efter...

Nu är det iaf inte långt kvar för dig så kämpa på, STORT lycka till!

Uuups blev visst lååångt inlägg

• ugglis

Tack för era svar!

Mitt fostervatten började sippra igår kväll så jag hoppas att förlossningen är på g nu. Är i v. 41+2 idag. Hade lite värkar inatt men de avtog nu. Ska passa på att vila innan det börjar på riktigt. Glad

• Strawberry3
    ugglis skrev 2011-09-01 12:50:49 följande:
    Tack för era svar!

Mitt fostervatten började sippra igår kväll så jag hoppas att förlossningen är på g nu. Är i v. 41+2 idag. Hade lite värkar inatt men de avtog nu. Ska passa på att vila innan det börjar på riktigt. Glad
    Spännande, absolut dax att vila sig i form.... Håller tummarna   
Svar på tråden När fick ni era barn?