Oengagerad personal på förskolan!
Min dotter är 4 år och har precis börjat på en ny förskola, 15 h/ vecka. Trots att hon är alldeles ny har vi en del grejer som vi inte är nöjda med.
LÄMNING. Det är ingen ur personalen som tar initiativ till att ta emot oss, utan vi får söka upp dem (de finns oftast inte på plats där vi lämnar och märker inte att vi kommer). De ger ett lamt och ganska trött intryck och inget "Men hej, vad kul att du kommer! Kom så kikar vi vad de andra barnen gör!" direkt. Det har även hänt att en fröken tänkt ta emot dotterns lillasyster på 1 år, när hon följat med in och lämnat (!) Vet de inte vilka barn som går där eller inte?
HÄMTNING. På förkolan finns det över 70 barn fördelat på fyra avdelningar. När vi hämtat har det hänt att fröknarna inte vetat vart vår dotter är, och tillslut hänvisat oss til att kika på någon annan avdelning på förskolan där varken vi eller vår dotter känner barnen eller personalen. Det visade sig att hon var där, men det visst inte personalen på den avdelningen om.
AKTIVITETER. På de två tidigare förskolorna där hon gått har personalen haft endel aktiviteter i vardagen. Olika teman, blandat in enkel matematik i lekarna, gått ut i skogen och plockat material och gjort tavlor mm. Det finns ingenting sådant här. Här får barnen leka fritt inne eller ute, vilket i och för sig min dotter tycker är kul. Men jag som förälder hade önskat lite mer utav personalen. De känns oengagerade och verkar inte ARBETA med barnen, utan mer PASSA barnen.
Vad tycker ni? Ställer jag för höga krav? Vad hade ni gjort om det var så här för er, och framför allt - hur tar man upp det på ett snyggt sätt?