• Längtarefterliten

gör spolning ont?

som rubriken lyder... fick ett brev om att ja ska höra av mig mensens första dag för en spolning en vecka efter... gör det ont?

• Svar på tråden gör spolning ont?
  • WimZy

Alla är olika. En del känner inget alls och en del får ont. Kan kännas som mensvärk.

• Lejoninna

och jag kunde inte ens genomföra den för att det gjorde så ont.. Ska göra ett nytt försök denna månad då dem söver mig Foten i munnen

• Newchans

det kändes lite, som riktig mensvärk. men bara en kort stund. gick över fort. man ska ta ett par panodil 2 timmar innan sa dom. kommer gå bra!!!!

• mammaNena

jag va SÅ nervös. hade hört en massa som skrivit att dom höll på att DÖ! visst det fanns någon som skrivit att det inte va sååå farligt.   Men såklart läste man ju bara det värsta!
    Höll på att kräkas när jag kom dit, då jag va SÅ nervös.
    Hoppade upp i stolen och frågade efter ett tag när hon skulle börja!?
    äää, jag är snart färdig, sa hon!
    Då höll jag på att kräkas igen, för då släppte all nervositet :/

Så för mig kändes det inte det minsta lilla! Lycka till!

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • JM76

Jag tycker att det kändes som  en lite värre mensvärk. Fast jag kände mest några timmar efteråt. Men det går över snabbt och var inte såå farligt. Man står ut.

Tips: Ta en Panodil.

• Längtarefterliten
    JM76 skrev 2011-10-04 12:37:44 följande:
    Jag tycker att det kändes som  en lite värre mensvärk. Fast jag kände mest några timmar efteråt. Men det går över snabbt och var inte såå farligt. Man står ut.

Tips: Ta en Panodil.
    fast ja tycker inte de gjorde så ont.. jag fick bara en svag mensvärk.. fick ett stolpiller innan så de hjälpte väl till endel antar jag..
  • Minönskan

Jag var också SKITnervös över detta. Man hade ju läst om en den ena skräckhistorien här på FL.
    När jag kom dit trodde jag att jag skulle börja lipa. Jag skakade där i stolen på KK. När läkaren satte in katetern så gjorde det jätteont. Jag grät. Dels så var jag så rädd inför hela alltet, resultatet och att vara ensam. Min man hade inte möjlighet att vara med.

Tårarna bara rann. Katetern slant ut och hon fick börja om. Men sedan satt den.

När jag kom till röntgen så lipade jag fortfarande. Men av rädsla. De tröstade mej jättebra och jag berättade såklart att jag var rädd så de talade hela tiden om hur det skulle gå till.

När de sprutade in kontrastvätska så gjorde det ju lite ont, men det spände mest i hela magen.

Jag tog bara 2 st Diklofenak innan.

De säger ju att det är olika från person till person, vissa känner bara mensvärk medans vissa far väldigt illa vid sig.
    De sägs också att det kan göra mer ont när man har stopp eller blockeringar, men jag hade finfina äggledare så det berodde inte på det.

Hoppas det går bra för dej!

Vill absolut inte skrämma upp dej..

• Längtarefterliten
    Minönskan skrev 2011-10-10 16:55:33 följande:
    Jag var också SKITnervös över detta. Man hade ju läst om en den ena skräckhistorien här på FL.
    När jag kom dit trodde jag att jag skulle börja lipa. Jag skakade där i stolen på KK. När läkaren satte in katetern så gjorde det jätteont. Jag grät. Dels så var jag så rädd inför hela alltet, resultatet och att vara ensam. Min man hade inte möjlighet att vara med.

Tårarna bara rann. Katetern slant ut och hon fick börja om. Men sedan satt den.

När jag kom till röntgen så lipade jag fortfarande. Men av rädsla. De tröstade mej jättebra och jag berättade såklart att jag var rädd så de talade hela tiden om hur det skulle gå till.

När de sprutade in kontrastvätska så gjorde det ju lite ont, men det spände mest i hela magen.

Jag tog bara 2 st Diklofenak innan.

De säger ju att det är olika från person till person, vissa känner bara mensvärk medans vissa far väldigt illa vid sig.
    De sägs också att det kan göra mer ont när man har stopp eller blockeringar, men jag hade finfina äggledare så det berodde inte på det.

Hoppas det går bra för dej!

Vill absolut inte skrämma upp dej..
    Alltså de är redan gjort för över en vecka sen:P och som ja skrev så kände ja nte mkt mer än svag mensvärk, jag spände mig som tusan men de gick bra.. och allt såg bra ut, de var fri väg=) imorrn ska sambon lämna spermaprov sen ska vi få remiss till IVF... hinner iaf en månad till med pergotime..
  • Minönskan

Hahah jag är lite efter ;)

Skönt att det var bra resultat!! :) Lycka till med resten :)

Svar på tråden gör spolning ont?