• Kebnekaisa

Suck, sambon lurade mig att köpa färdigkokt skinka...

Det ska ju vara den rimmade, Eller hur?
    Den här verkar ju blir smaklösare och tristare, samt inte få så fin färg. ????
    Är det inte lite stämningsdödare med den nu då???
    Ska man gå och köpa ny?

(eller duger den tycker ni?)

• Svar på tråden Suck, sambon lurade mig att köpa färdigkokt skinka...
  • Fiaflopp

Näää den är jättegod den färdigkokta!!

• Snart kanske

vi har kört med färdigkokt tre år i rad och de har varit jättegoda

• KvastHilda

Färdigkokt skinka är också rimmad.

• gyro

jag köper aldrig färdigkokt
    gjorde det en gång aldrig mer var sååå äcklig.
    jag skulle köpt en ny ja men sen beror det på hur ekonomin tycker om det

kram

• Pockadockan

hmm, jag har ingen aning men jag måste bara berätta en kul sak

förra året gjorde mamma skinkan på kvä´llen innan julafton. Vi åkte dit och åt skinkmacka och på julafton insåg hon att det visst inte var så mycket skinka kvar. Så hon skickade iväg sin man vid 13-tiden för att köpa en ny. Och han kommer hem med en okokt Han fick åka iväg en gång till och handla

• Tussilagoflickan

Här är det alltid färdigkokt och vi har hittills aldrig blivit besvikna *mums*

• TessaLisa

Stod det på förpackningen att den var kokt redan? En bekant gjorde misstaget att köpa det hon trodde var färdigtkokt skinka och tittade väl inte så noga i julstressen så hon kom hem med en rimsaltad rå (!) skinka som hon försökte griljera och få fin trots att den var rå!

• Catha82

Behåll den färdigkokta och satsa på att grilljera den fint.

• Demona

De är faktiskt jättegoda!
    Jag har alltid en färdigkokt skinka på jul, för att den smakar så gott. Sedan köper jag alltid en okokt också som jag kokar kvällen före julafton. Det är bara för att se om jag lyckas samt för att få hemmagjord doppe. Det är ett måste för mig. Sedan tycker inte jag att det gör något om man köper en extra skinka och den inte går åt. Det är ju jättegott på smörgåsen, till skinksås eller varför inte en ost och skinkpaj!?

• Kebnekaisa

OJ; vad mycket svar !!
    Jaha, den kanske är OK då.

Men hörni, jag hade den typ en kvart längre i ugnen nu (än vad som stod på paketet) för jag tyckte den inte fick någon fin färg ju!!!

• Kebnekaisa

Ha, ha Demona! Du garderar dig med den färdigkokta Det är ju smart!

Men OJ, vad mycket skinka, det skulle bli!
    Det äter vi inte upp.

(även om man delvis kan frysa in och ha på pizza sen i o f s. Det är gott!)

• Kebnekaisa

Hoppas den nu inte blir för torr av att jag hade den i ugnen för länge!

• dexterswife

Kebnekaisa: Har du varmluftsugn? Kör på grillinställningen i sådana fall, så blir det bättre yta. Köper alltid färdigkokt!

• Kebnekaisa

Eh, varmluftsugn? Ja , en sån där ugn som är i spisen alltså. (den heter väl kanske varmluftsugn?)
    Hm, Suck jag har redan gjort den klar.
    Så man kan väl inte grilla den en gång till kanske?

• Zenobia

Köper min skinka färdigkokt och fryst, sen gör ja som med tjälknöl. Sätter in den i kall ung på 100 grader på kvällen. Går och lägger mig och sen på morronen är den klar. Då griljerar man den, lätt som en plätt.

• LadyMarmalade

scan pigghams färdigkokta här

jättegod....något salt men god

Passa er för willys färdigkokta bara ...vi kastade 3,5 kg för den var oätlig

• Kebnekaisa

Precis Lady Marmalade. Jag är ändå en saltälskare, men jag tyckte den färdigkokta verkade lite salt, när jag smakade av den.
    (Måste tillägga att jag bakat julskinkor som fått mycket högt betyg här hemma tidigare om åren. (de okokta alltså!))

• Kebnekaisa

Gooood JUUUUL!!! ********

• LadyMarmalade

god jul

hohoho finns det nåra snälla effellare här

Svar på tråden Suck, sambon lurade mig att köpa färdigkokt skinka...