• Carr0n

Någon som provat Everest vinterstövel?

Det står på Staduims hemsida att deras vinterstövel ifrån Everest ska vara vättentät och med ett foder av thinsulate-isolering. Det låter bra i mina öron, men är det någon som provat dom till sina barn?

Jag tycker Viking och Kavats vinterstövlar är så dyra, så jag försöker hitta något billigare alternativ.

• Svar på tråden Någon som provat Everest vinterstövel?
  • mimsan01

Har inte provat dem, men kan tipsa om att Ellos just nu har 40% rabattkod på skor. Dom säljer Kavat-stövlar. Ett par Defender kostar 649kr, men med rabatten blir det 389. Kanske kan vara värt att kolla?

• laref

var inne på internet o kollade på dem... har inte goretex..så vet inte hur bra de andas.. kankse ngt att tänka på

• Carr0n

Vart är rabattkoden för 40% på skor? Hittade bara 40% på valfri vara, vi köp av minst 4 varor.

Sedan hittade jag inte någon bra vinterstövel från Kavat, bara vinterskor.

• mimsan01

Kavat Defender-känga: http://www.ellos.se/dv/1-Skor-Boots-kangor/Kavat/_/N-f7qZ1z140bgZ1z141xe?Nr=314669

Vi hade den som vintersko till dottern förra vintern och var nöjda. Den är visserligen inte lika hög i skaftet som en vanlig stövel, men vi tyckte det funkade bra om man bara drog ned overallen över, och använde dom där gummibanden på overallen som ska dras under skon. 

Koden har jag tyvärr inte längre kvar, jag fick den via sms och har raderat sms:et, men det kanske går att hitta om man googlar lite?  

• Carr0n
    mimsan01 skrev 2011-09-02 13:59:04 följande:
    Kavat Defender-känga: www.ellos.se/dv/1-Skor-Boots-kangor/Kavat/_/N...

Vi hade den som vintersko till dottern förra vintern och var nöjda. Den är visserligen inte lika hög i skaftet som en vanlig stövel, men vi tyckte det funkade bra om man bara drog ned overallen över, och använde dom där gummibanden på overallen som ska dras under skon. 

Koden har jag tyvärr inte längre kvar, jag fick den via sms och har raderat sms:et, men det kanske går att hitta om man googlar lite?  
    Tack för tipset! Men mina killar har strl 27, så den blev lite liten. Sedan måste dom har högre skaft som dom leker i snön.
    Men jag hittade koden och beställde varsitt par Kavat Extreme istället Tack!
  • mimsan01

Skönt att du hittade stövlar! Då är det bara att hoppas på massor av snö och varma fötter på barnen!

Svar på tråden Någon som provat Everest vinterstövel?