• Ssofia

jag vill jobba med välgörenhet, men vill inte jobba gratis.

Jag skulle vilja jobba med något som har betydelse för andra människor. Jag skulle gärna vilja jobba med t. ex "läkare utan gränser" (jag är själv inte läkare), stadsmissionen, Rödakorset, SIDA, Unisef eller BRIS. Men hur ska jag bära mig år?

Jag har ingen socionomutbildning eller  är inte psykolog eller läkare, men allt jag vill är att hjälpa. Jag vet att jag skulle kunna ge mycket. Men det flesta jobb inom denna sektor, som inte kräver utbildning är volontärarbete, men jag måste ju tjäna pengar för att försörja min familj och kunna ha ett bra liv själv. 

Men som sagt jag tror jag har mycket att ge... jag har arbetat inom reklam, sponsring och kommunikation i 15 år, jag har kontakter överallt, jag är bra på att hitta pengar i sponsorer, kampanjer  och projekt. Jag kan driva projekt, planera och genomföra. Det är bara att jag vill göra det nu för"a good cause" inte för en flashig reklamkund, men ändå driva liknade projekt...

Men det verkar inte vara någon som vill ha mig... tips på hur jag ska bära mig åt för att hitta någon organisation att jobba åt som vill ha mina tjänster, fast inte gratis. 

• Svar på tråden jag vill jobba med välgörenhet, men vill inte jobba gratis.
  • zygoma girl

Lite av vitsen med välgörenhetsorganisationer är ju att majoriteten jobbar gratis.

De jobb som du efterfrågar brukar sannolikt oftast finnas på huvudkontoren (fast just reklam antar jag att de har fasta reklambyråer som de arbetar med) - har du kollat jobbannonser för Stockholm? Jag antar nu att majoriteten av organisationerna har huvudkontor i Stockholm.

Brorsan jobbar för Röda korset men frivilligt och obetalt och vad jag förstår är samtliga där oavlönade (men jag kan ha fel, vi har inte diskuterat saken mer noga).

Men varför inte ta kontakt med organisationerna direkt och fråga om de har något jobb på lager??

• Dorthe

Hur har det gått? Driver du något välgörenhetsprojekt eller liknande? Anledningen att jag frågar är att jag själv vill jobba på samma sätt och söker råd, tips och likasinnade.

• Nordpolen25

Hej, Jag följer gärna denna tråd om det kommer några bra tips. Eller om någon av er som var inne på samma spår vill dela med er av hur det har gått för er, och vilken väg ni tog?

Svar på tråden jag vill jobba med välgörenhet, men vill inte jobba gratis.