• Anonym (jag vill)

Biomamman vill inte att jag tar ansvar!!!!

vet att de finns många bonusföräldrar som kanske inte vill ta massa ansvar för sina bonusbarn, men jag vill =)
    Problemet är bara att jag tillåts inte riktigt. Min sambo har inga problem med att jag tex hämtar el lämnar på dagis, är hemma när bonusen är lite sjuk(när den är mycket sjuk så vill sambon vara hemma)
    jag har all möjlighet att vara hemma utan att förlora någon inkomst då jag jobbar skift och ofta är hemma dagtid.

Problemet är biomamman som inte anser att jag har någon rätt att ta hand om hennes barn men hon själv vill el kan inte ställa upp på våra veckor.
    Hon vill att sambon ska dra ner på sin arbetstid och även vabba.

Är vårat upplägg konstigt att jag är hemma när han bedömer att de går?
    Bonusen och jag fungerar jättebra och skulle de bli problem så jobbar pappan 5 min bort.

Hur ser andra biomammor på detta?

• Svar på tråden Biomamman vill inte att jag tar ansvar!!!!
  • Tow2Mater

Det är upp till dig och din sambo att göra som ni anser bäst, det är inte konstigt. Barnets mamma har inget med det att göra.

Det skulle vara mera konstigt om ni rättar er efter biomammans minsta nyck och låter hennes styra er familj i ert hus.

• Anonym

Hur länge har du funnits med i bilden?

• jådåsåatt

Jag antar att ni träffats lite längre än några månader eftersom ni bor ihop?
    När barnet är hos sin pappa avgör han vem som ska vara hemma med barnet, inte mamman. Det är bra att du tar ansvar.

Jag kan bli lite irriterad på min dotters pappa ibland för att han lämnar över allt ansvar på sin sambo när dottern är där endast två dygn i månaden. Men om jag förstår det rätt har de vv och att han är en ansvarstagande pappa?

• Anonym (jag vill)

Vi har barnet halva tiden var och jag har funnits i bilden mer än ett år.
    Problemet är att biomamman alltid är arg för detta och de går ut över bonusen som ibland kan komma med jättekonstiga frågor om mig eller till mig.
    Hon är även arg vid hämtning och lämning för detta.
    Vi vet att de är min sambo som bestämmer på vår vecka men de hon gör går ut över bonusen.
    Vi kan ju gärna inte ljuga för henne om hon frågar för hon ringer och kontrollerar med tex dagis och sambons jobb.

• jådåsåatt

Ett samtal på familjerätten kanske hade varit en idé. Förhoppningsvis förstår hon inte att hon gör barnet illa, men det hjälper kanske om hon får höra det av en utomstående?

• Anonym (jag vill)

De har redan varit där och hon anser inte att hon gör något fel, tyvärr...

• h8him
    Anonym (jag vill) skrev 2011-08-31 19:49:06 följande:
    Vi har barnet halva tiden var och jag har funnits i bilden mer än ett år.
    Problemet är att biomamman alltid är arg för detta och de går ut över bonusen som ibland kan komma med jättekonstiga frågor om mig eller till mig.
    Hon är även arg vid hämtning och lämning för detta.
    Vi vet att de är min sambo som bestämmer på vår vecka men de hon gör går ut över bonusen.
    Vi kan ju gärna inte ljuga för henne om hon frågar för hon ringer och kontrollerar med tex dagis och sambons jobb.
    Det låter som om hon har svårt med kontrollbehovet... Stackars barn.
    jådåsåatt skrev 2011-08-31 19:52:45 följande:
    Ett samtal på familjerätten kanske hade varit en idé. Förhoppningsvis förstår hon inte att hon gör barnet illa, men det hjälper kanske om hon får höra det av en utomstående?
    Håller med! Sen kan de försöka sköta hämtning och lämning i förskola/skola så mycket som det går för att undvika direktkontakt så länge det är jobbigt.
  • Anonym (Inte lätt!)

Det är inte lätt att låta nån ta hand om ens barn som man inte känner!

Jag kommer om det går vilja lära känna mitt ex nya kvinna så att jag ser att hon har god hand om henne!

Pappan är otroligt oansvarsfull och har aldrig haft vår dotter själv, han vill inte ha bestämda dagar som han träffar barnen. Bara när han "vill och kan". Därav så kommer jag ha svårt att se att han någonsin kommer få ha henne på helger eller varannan vecka pga att jag vet att det är "kvinnan som får ta hand om barnet. Så hade jag det i vår relation. Jag tog hand om hans två andra barn och vårt gemensamma medans han jobbade, umgicks med vänner och festade! Mamman fanns inte heller  med i bilden då hon låg på rehab för droger. 

Då kan vår dotter lika gärna vara hos mig 100%. Punkt!

Lycka till med er balans och jag hoppas att ni löser det på bästa sätt. Ta inte på dig mer ansvar än du behöver, helt onödigt. Gör andra saker för dig själv istället och låt din man vara pappa!

• Anonym

Mitt ex nya hämta/lämnar ej på dagis eller är själv emd dotter elle röfljer med på möten eller utvecklingssamtal. Anledningen är att han har dotter tor-sön varannan vecka och dottern behöver vara med sin pappa och hon vill att han ska hämta och lämna de får gånger han gör det. Det är inte hennes barn och hon ska inte ta de ansvaret. Är dottern sjuk är jag hemma alt pappan men hon ska inte vara med henne själv mer än ytterst korta stunder. Och det är är vi alla överens om. Det är för dotterns skulle endast

• Anonym (jag vill)
    Anonym (Inte lätt!) skrev 2011-08-31 19:55:52 följande:
    Det är inte lätt att låta nån ta hand om ens barn som man inte känner!

Jag kommer om det går vilja lära känna mitt ex nya kvinna så att jag ser att hon har god hand om henne!

Pappan är otroligt oansvarsfull och har aldrig haft vår dotter själv, han vill inte ha bestämda dagar som han träffar barnen. Bara när han "vill och kan". Därav så kommer jag ha svårt att se att han någonsin kommer få ha henne på helger eller varannan vecka pga att jag vet att det är "kvinnan som får ta hand om barnet. Så hade jag det i vår relation. Jag tog hand om hans två andra barn och vårt gemensamma medans han jobbade, umgicks med vänner och festade! Mamman fanns inte heller  med i bilden då hon låg på rehab för droger. 

Då kan vår dotter lika gärna vara hos mig 100%. Punkt!

Lycka till med er balans och jag hoppas att ni löser det på bästa sätt. Ta inte på dig mer ansvar än du behöver, helt onödigt. Gör andra saker för dig själv istället och låt din man vara pappa!
    Jag hade önskat att hon ville lära känna mig men hon tål av någon anledning inte ens att se mig?!?!?
    Sambon har alltid velat ta ansvar men som de är nu så tycker vi de är onödigt att förlora massa pengar om jag ändå är hemma och de fungerar.

Självklart tar jag inte mer ansvar än jag själv vill, min sambo har aldrig frågat mig om jag har kunnat lämna el varit hemma när den är sjuk, de är alltid jag som erbjudit mig för att jag vill.
    Händer inte alltid men har jag inget annat planerat så varför inte =)

Tråkigt med föräldrar som inte vill ta ansvar så jag förstår att du vill ha henne 100%
Svar på tråden Biomamman vill inte att jag tar ansvar!!!!