Min sambo har ingen sexlust, tips mottages tacksamt.
Ja, som rubriken lyder. Min sambo har tappat sexlusten helt. Jag har alltid varit mer sexuell än honom och velat ha sex oftare än honom men det har funkat, vi har kompromissat. Men nu har hans lust försvunnit helt. Han berättade detta för mig själv och att han tyckte det var oerhört jobbigt. Vi har sex då och då fortfarande men som han beskriver det så får han liksom tvinga sig att "komma över tröskeln" för när vi sen har sex så är allt jätte bra och han blir kåt, får stånd, orgasm och hela den biten. Det blir ju såklart numera ganska sällan och det tycker jag såklart, som är mer sexuell av mig, är jätte jobbigt. Dessutom har jag börjat känna mig mer och mer oattraktiv och osexig för har vi sex nu så blir det ju alltid jag som tar initiativ, jag får aldrig känna "att han vill ha mig" och det känns värdelöst. Vad kan vi göra? Vi har pratat om detta och han tycker också att det är jobbigt men vi vet inte vad vi ska göra eller hur lösa detta, vi älskar varandra, pratar om allt, det pussas och kramas och planerar även barn nu (vilket går sådär med tanke på antalet sextillfällen) Det finns liksom ingen passion i sängkammaren alls i vårt förhållande längre. Tips på vad man kan göra?