• Anonym (Ingen sexlust)

Min sambo har ingen sexlust, tips mottages tacksamt.

Ja, som rubriken lyder. Min sambo har tappat sexlusten helt. Jag har alltid varit mer sexuell än honom och velat ha sex oftare än honom men det har funkat, vi har kompromissat. Men nu har hans lust försvunnit helt. Han berättade detta för mig själv och att han tyckte det var oerhört jobbigt. Vi har sex då och då fortfarande men som han beskriver det så får han liksom tvinga sig att "komma över tröskeln" för när vi sen har sex så är allt jätte bra och han blir kåt, får stånd, orgasm och hela den biten. Det blir ju såklart numera ganska sällan och det tycker jag såklart, som är mer sexuell av mig, är jätte jobbigt. Dessutom har jag börjat känna mig mer och mer oattraktiv och osexig för har vi sex nu så blir det ju alltid jag som tar initiativ, jag får aldrig känna "att han vill ha mig" och det känns värdelöst. Vad kan vi göra? Vi har pratat om detta och han tycker också att det är jobbigt men vi vet inte vad vi ska göra eller hur lösa detta, vi älskar varandra, pratar om allt, det pussas och kramas och planerar även barn nu (vilket går sådär med tanke på antalet sextillfällen) Det finns liksom ingen passion i sängkammaren alls i vårt förhållande längre. Tips på vad man kan göra?

• Svar på tråden Min sambo har ingen sexlust, tips mottages tacksamt.
  • Anonym

vad gör honom upphetsad, och varför har han blivit mindre intressead utav sex ?
    köp fina och riktiga sexiga underkläder, det hände nästan så medd mig, jag fixade till mig ganska ofta tog på mig fina underkläder, samt jag överaskade honom från ingenstanns när han rökte i balkongen så tog jag av honom jeanseb och satte i gg, det måste finnas spänning. du känner din man bäst hur e han som person och va gör hon riktig upphetsad, ir hur vill han att du ska vara med ?

• Anonym (Ingen sexlust)

Tack för svar, tyvärr så vet varken han eller jag varför han blivit såhär. Jag har försökt ta initiativ enligt det du skriver vilket funkar ibland, vi har ju sex då men även jag tappar lusten när jag inte känner att han vill. Det blir liksom som ett projekt det här med sex. Ja, det måste finnas spänning, jag vill ha spänning och passion men det går inte. Och när vi väl har sex tänker ju jag att han har det för att vara snäll eftersom jag vet att han inte har nån lust från början. Kanske är det stress eller något från hans sida, kanske måste vi söka hjälp utifrån. Jag kan inte ha det så här under en lång period, jag behöver ju också känna att han är sugen på MIG. Han tar ALDRIG initiativ det händer liksom inte och sedan ett tag tillbaka vet jag ju varför, han är helt enkelt inte sugen. Har även frågat om han runkar el. Kollar på porr (vilket han gjort tidigare) men nej inget av det heller.....

• Anonym

har exakt samma problem som du, så du är inte ensam. vi har varit ihop ett par år på distans, nu bor vi ihop. i början skickade han heta sms till mig med långa beskrivningar av vad han ville göra med mig, och vi hade sex i hallen när vi väl sågs.

sen slutade sms:en helt, han vill inte ens skriva att han vill ha mig, t ex. och nu när vi bor ihop tar han aldrig initiativ alls, han gjorde det inte mkt förut heller, men han var definitivt mer sugen av sig iaf.

jag tar alla initiativ, och ibland< vill han inte ändå. idag låg vi i soffan o myste, han la min hand mellan sina ben o han var jättehård, då sa jag: vi hinner en snabbis innan du ska till jobbet: nä jag orkar inte sa han då.

ska de va så?

enda gången vi har sex är i sängen när lampan är släckt. vi är i tjugoårsåldern, jag vill inte känna mig som 77. förut hade vi sex på hallgolvet, i duschen etc. men nu är de slut med sånt tydligen.

suck.

vet precis vad du går igenom, man vill bli sedd, åtrådd, upptryckt mot en vägg och upphånglad. jag hade de dessutom så i ett tidigare förhållande (han var dock sexmissbrukar så de va ju inte heller bra), men ibland saknar jag det sexet så att de fan gör ont i hela mig..haha..

• Anonym (Ingen sexlust)

Då har vi verkligen en liknande situation, jag är 26 och tänker precis som du, vill inte känna mig som 77. Känns som att vi varit tillsammans i 20 år, har 3 ungar och ingen tid för varandra och så ser ju inte vårt liv ut! Vi har tid, ork och vi är hyfsat nykära (3 år tillsammans). Jaaaaaaa jag vill också bli upptryckt mot väggen!!!! Har ni pratat om detta? Är han medveten om detta själv?

Svar på tråden Min sambo har ingen sexlust, tips mottages tacksamt.