• principessan

present till flicka 2 år

Vad vill en flicka som fyller 2 år ha i present?

• Svar på tråden present till flicka 2 år
  • Maariee

Oj! Kritor, traktorer, bilar, leksaks djur, hårspännen, flygplan, dockor, leksaks frukter. Några av de saker som min tjej på 2 år älskar att leka med. Ja just! Favorit just nu är klossar och lego. Frukterna leker hon med dagligen. Hon tycker om att leka med sin bad docka också. Roll lekar kommer mer och mer efter de fyllt 2. Kom på en till favorit! Skruvdragare och skruvmejsel. Vi har renoverat en del så då vill hon gärna hjälpa till. Nu har hon egna verktyg som hon "lagar" saker med här hemma :)

Hoppas du fick någon hjälp :)

• iser

Jag håller med förgående talare. Min dotter älskar att sitta med sina plastdjur (ladgårdsdjur) som hon låter bo i ett gammalt dockskåp. Att hålla på med små figurer och dockor, duplo, etc är hennes grej. Bilar, traktorer och sånt är också väldigt roligt. Helst om hennes djur och figurer kan sitta och åka i dem. Duplobilar, duplofigurer och sånt som man kan skapa små miniatyrvärldar med är iallafall ett säkert kort i denna familj. Böcker, pennor, papper, stora pärlor att trä på piprensare är också väldigt uppskattat. Plastfrukter och kastruller och och små serviser är också en hit.

• Damdam
    Maariee skrev 2011-08-31 20:28:04 följande:
    Oj! Kritor, traktorer, bilar, leksaks djur, hårspännen, flygplan, dockor, leksaks frukter. Några av de saker som min tjej på 2 år älskar att leka med. Ja just! Favorit just nu är klossar och lego. Frukterna leker hon med dagligen. Hon tycker om att leka med sin bad docka också. Roll lekar kommer mer och mer efter de fyllt 2. Kom på en till favorit! Skruvdragare och skruvmejsel. Vi har renoverat en del så då vill hon gärna hjälpa till. Nu har hon egna verktyg som hon "lagar" saker med här hemma :)
    Vår dotter är precis likadan!
    Hon fick en klocka av mormor för att dottern är riktigt fascinerad av sin pappas och sin morfars klockor. Nu går hon och visar upp den för alla som kan tänkas vilja och inte vilja veta och se den =) 
    Duplo är en höjdare. Nu finns det ju med massa olika teman, djur, fordon osv.
    Hon fick även en pojkdocka (vi väntar en son i dec) som hon kallar bebis och pysslar med massa. Vi måste vara tysta om bebis sover =) 
Svar på tråden present till flicka 2 år