• SilverEmma

"Göra" en träbalk i taket?

Vi har en balk som går rakt över hela rummet, ganska ful...så vi har skalat den och under den är en stålbalk som inte heller är speciellt snygg. Undrar om man kan "klä" stålbalken med något så att det blir snyggare? Vet inte om det finns färdiga eller om man måste bygga själv. Helst av allt vill vi ha den så att det ser ut som en sån där riktigt gammal träbalk, men det kanske blir svårt.

Någon med tips?  

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden "Göra" en träbalk i taket?
  • SilverEmma

AAHH!! Det är EXAKT vad jag var ute efter!! Tack så mycket! Återförsäljare finns ganska nära oss också, perfekt! Kommer du ihåg ungefär vad de kostade? Skiter egentligen i vilket...SKA ha dem!

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Tjorvelina
    SilverEmma skrev 2011-09-01 12:18:10 följande:
    AAHH!! Det är EXAKT vad jag var ute efter!! Tack så mycket! Återförsäljare finns ganska nära oss också, perfekt! Kommer du ihåg ungefär vad de kostade? Skiter egentligen i vilket...SKA ha dem!

Roligt att man kunde hjälpa till, hm har för mig att dom är rätt så dyra men de var det värt vi satt upp 2 st i v-rum då dom fick lov o stötta upp me balkar som vi klädde in och de ser så verkligt ut då vi har bandena med ingen kan se att det är fejk.... Rätt så säker på att du kommer bli lika nöjd som mig hihi.... Åk o kolla har för mig att dom hade nå annat med man kunde använda när man satt upp balkarna o så fanns det ljusare å.....
    Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 12:e o 13:e gången 5 o 7:e juni 09
  • SilverEmma

Visade dem för maken precis och han blev alldeles lyrisk! Vad är det för material på banden man sätter över skarvarna? Plast?

• Tjorvelina

Lite tjockare än plast känns nästan mer åt gummihållet vi fick lov o skarva balkarna därav vi tog dom så att det blev lika på vardera sida jag hade nog satt upp dom ändå när det blev o se så riktigt ut det ser ut som om bandena håller upp balken.....

• SilverEmma

Tack för all information! Vi ska kika på detta så fort vi målat om taket och hittat färg till väggarna! det kommer bli grymt snyggt!

• Tjorvelina

Härligt skriv igen sen när ni tittat på dom så jag får höra vad ni tyckte om dom!

Svar på tråden "Göra" en träbalk i taket?