• knattar

SL-kort

Hur dålig ekonomi har folk egentligen??
    Har idag sett låånga köer med folk som ska passa på att köpa SL kort, precis hela dagen idag.
    Det har inte funnits en enda automat som det inte har stått minst 10 folk och väntat på sin tur. Hos SL centrena har det varit kaos hela dagen.

Varför gör man sig så mycket besvär för att tjäna in en hundring?
    Seriöst, skippa lunchen en dag i månaden och du har redan tjänat in pengarna.

Har verkligen stockholmarna så dålig ekonomi att de måste spara in på 100kr till vilket pris som helst???

Alla ni som köpt SL-kort idag. Varför i himmelens frid har ni gjort det just idag av alla dagar? 

• Svar på tråden SL-kort
  • Yavannie

Jag tjänade inte bara en hundring utan flera genom att köpa ett tremånaderskort just idag. Man kan ladda upp till 14 dagar in i framtiden, men mitt slutade ändå gälla idag. Varför så upprörd över att folk gör något smart? Man behöver väl inte vara fattig för att vara ekonomisk?

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Kajee

Det får väl folk göra som de vill. Eller ska man undra över folk som använder rabattkuponger eller pantar burkar också? Jag köpte ett paket kräftor med 30 % rabatt idag eftersom det var kort datum fastän jag inte alls tänkt mig kräftor i elgen. Är det också fel?

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • knattar
    Yavannie skrev 2011-08-31 20:57:17 följande:
    Jag tjänade inte bara en hundring utan flera genom att köpa ett tremånaderskort just idag. Man kan ladda upp till 14 dagar in i framtiden, men mitt slutade ändå gälla idag. Varför så upprörd över att folk gör något smart? Man behöver väl inte vara fattig för att vara ekonomisk?
    Jag är inte upprörd, bara förundrad på hur många människor som gör sig besväret för att spara in på småpengar.
    Jag skulle mycket hellre betala det dubbla i sms-biljetter imorgon än att slösa en timme på sl-centret bara för att tjäna en så pass liten summa. 
  • knattar
    Kajee skrev 2011-08-31 21:00:14 följande:
    Det får väl folk göra som de vill. Eller ska man undra över folk som använder rabattkuponger eller pantar burkar också? Jag köpte ett paket kräftor med 30 % rabatt idag eftersom det var kort datum fastän jag inte alls tänkt mig kräftor i elgen. Är det också fel?
    Om du gick in i affären endast för att köpa kräftorna som du redan visste var extrapris på. Om du var tvungen att stå i matkön i en timme för att betala, när det vägg i vägg ligger en annan affär utan kunder med precis samma kräftor till högre pris.
    Ja, då skulle jag undra varför du hade så konstiga prioriteringar... 
  • Yavannie
    knattar skrev 2011-08-31 21:02:56 följande:
    Jag är inte upprörd, bara förundrad på hur många människor som gör sig besväret för att spara in på småpengar.
    Jag skulle mycket hellre betala det dubbla i sms-biljetter imorgon än att slösa en timme på sl-centret bara för att tjäna en så pass liten summa. 
    Ja, det finns folk till allt. Visste du inte att det är en favoritsysselsättning bland stockholmare att köa? Det var väl rena karnevalsstämningen på stan kan jag tänka. För övrigt såg jag själv inte till de köer du nämner och hade ingen framför mig eller bakom mig när jag laddade på kortet idag. Snuvad på kö-konfekten... 
    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • korfu08

Men gud så onödig tråd. Om folk vill tjäna en hundring på att köpa SL kort eller kanske tjäna mer genom att köpa tre månader eller ett år, så låt dem göra det. Lev ditt eget liv. Om du vill betala dubbla priset för sms biljetter gör det du,

• Emmi27

Jaha, var det därför det var packat med folk utanför SL-centret i Slussen igår haha, jag undrade varför det var så mycket folk.

Jag tycker inte det är konstigt att man gör så, om man kan spara pengar gör man kanske det? Behöver väl inte handla om att man inte har råd?

• knattar
    Emmi27 skrev 2011-08-31 21:10:50 följande:
    Jaha, var det därför det var packat med folk utanför SL-centret i Slussen igår haha, jag undrade varför det var så mycket folk.

Jag tycker inte det är konstigt att man gör så, om man kan spara pengar gör man kanske det? Behöver väl inte handla om att man inte har råd?
    Jag kan förstå att man vill spara pengar. Men för min del är en hundring inte incitament nog för att köa i en halvtimme. Jag kan bara inte förstå varför man skulle vilja utstå något sådant om man inte absolut kände sig tvungen.
    Och när så pass många tar och utsätter sig för det börjar jag undra varför folk bara inte struntar i lunchen en eller två gånger och sparar in pengarna på så sätt.

• Jennicken

Men det är ju inte bara 30 dagarskorten som höjs (100kr). Årskortet höjs tex med 1020kr.
    Min sambo köpte också nytt kort idag. Varför betala 100kr mer när man inte behöver? 

• knattar
    korfu08 skrev 2011-08-31 21:09:51 följande:
    Men gud så onödig tråd. Om folk vill tjäna en hundring på att köpa SL kort eller kanske tjäna mer genom att köpa tre månader eller ett år, så låt dem göra det. Lev ditt eget liv. Om du vill betala dubbla priset för sms biljetter gör det du,
    Men gud så onödigt inlägg. Om någon undrar varför folk vill stå i kö i en evighet för en hundring, så låt denne göra det. Lev ditt eget liv. Om du känner dig störd av trådar där TS är förundrad över ett visst beteende gör det du.
Svar på tråden SL-kort