• mamma91

krypa

Hej min dotter på snart 8 månader har börjat ställa sig i krypställning när hon sitter och vill ha nått som är för långt bort men ramlar ihop så fort hon försöker.
    när hon ligger på mage så lyfter hon bara upp överkroppen och spratlar med bena men kommer ingen stans..
    hon kan inte sätta sig upp helt själv när hon ligger ner men hon kan sträcka sig efter saker och resa sig igen när hon sitter och hon behöver inget stöd för han ramlar inte.
    ligger hon efter i utvecklingen ?
    verkar krypningen vara på gång?
    när började era barn krypa?

tacksam för alla svar!!!! :)

• Svar på tråden krypa
  • Veris

min dotter började krypa efter att hon lärt sig gå! dvs runt året... alla barn är olika så stressa inte upp dig för vad hon kan/ inte kan. njut av "lugnet" istället för snart är det full fart Flört

• dessibel

Min son börja krypa vid sex månader.

• RödTotten

Tror du kan va helt lugn, mina små jäntor har var/är "sena" krypare och mer koncentrerad på att gå istället.
    Äldsta började krypa vid 10½ mån och gick utan stöd några veckor senare, o minstingen har nyss börjat krypa o hon blir 1 år nästa vecka!
    hon vill helst bara gå istället, håller  oss i ett finger o rusar runt =) Har inte varit de minsta bekymmrad, mer lugnt och skönt istället =)

• Faile

Min ena kröp inte alls och den andra började när han var runt 8-9 månader.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • 3 barns mamma84
    Som förälder ska man veta att alla barn är olika och alla barn utvecklas sig snabbare och andra tar det längre tid.
    Mina barn har varit olika och börjat tidigare och senare.

1:a var 6 månader när hon krypte
    2:a var 4 månader när han krypte    
    3:a var 8½mån när han krypte 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden krypa