ang. sjukskrivning och sjukanmälan
Hej! Jag är gravid och har varitit sjukskriven för graviditetsillamånede och har nu lite problem....
Jag har varit sjukskriven från 23/5 till 10/7 och har haft flera läkarintyg som jag skicka in till Föräskringskassan. Har ännu inte fått besked om de är beviljat eller ej. Så blev jag uppringd av en handläggare idag som säger att det saknas läkarintyg för 11-/6-24/6. Då har jag missat att varit hos läkaren och bett om nytt sjukintyg, jag skulle egentligen haft semester dom veckorna men i och med att jag varit såpass dålig så menar min arbetsgivare inte med att jag skulle haft semester utan att jag skulle varit sjukskriven i och med jag var SÅ dålig! Min arbetsgivare sjukanmälde mig inte till Försäkringskassan.
Om jag nu inte får ett läkarintyg utav en läkare som intygar att jag faktiskt var sjuk den perioden, kan min arbetsgivare nu i efterhand sjukanmäla mig till Försäkringskassan den 11/6-24/6 och att jag får utbelalt utav min arbetsgivare den perioden, så att jag sen kan få resten (som jag har läkarintyg på) få utbelalt utav Försäkringskassan. Annars kommer jag väl inte få några pengar från och med 10/6 - 10/7. eller?
Blev ett krångligt inlägg men hoppas ni frörstår hur jag menar!