• Kickan35

Ser era nio-åringar Robinsson eller Fångarna på fortet?

Som rubriken lyder, får era barn som är kring nioårs-åldern se Robinsson eller Fångarna på fortet? Min tjej vill gärna se Robinsson, men jag tycker att det blir för sent på veckokvällarna, samt att jag känner att det kanske inte är det bästa programmet för barn i denna ålder (med utröstningar, exkludering osv), Men jag kanske bara är nojig och för sträng..... Fångarna på fortet får hon se nu när det är på lördagar =).

Men hur gör ni?

Nyfiken på svar!    

• Svar på tråden Ser era nio-åringar Robinsson eller Fångarna på fortet?
  • mamsen03

Nej, de är för sent.  Jag gillar inte Robinson, så de är inget som de får se på.
    fångarna på fortet spelade jag i,n så de fick se dagen efter.
    och på lördagarna helt ok. ( inte robinson då.. )

• breeze2012

Min son på snart 10år får se Robinson. Sen direkt i säng. Och upp 7.30. Inga problem. Han tävlar själv i karate redan så detta med att vinna eller förlora inget nytt. Han gillar att titta på program med tävlingar.

• JuliaåRonjasmammis

Ja, det får han om han vill. Han lägger sig oftast någon gång runt 22, men då behöver han heller inte gå upp förrän runt 07.45. Han styr sina sovtider själv numera, det funkar kanonbra.

Jag kan personligen inte se det farliga med Robinson (förutom att det är astrist),  men där resonerar ju alla olika. Nu är han inte så förtjust i just det programmet, han kollar hellre på True talant, matlagningsprogram eller sätter på en film, men om han vill så får han som sagt kolla. Har han sett Sagan om Ringen-filmerna så tål han nog lite Robinson också.

Life's a bitch and then you die
  • skånegås

Min dotter har inte upptäckt det än och jag tänker inte visa henne. Fångarna på fortet har däremot alla mina "stora" barn sett i lördags (5, 7 och 9 år)

• Lotta m Tova

Min 8,5 åring får det, men ser true talent iställetFlört, hon har efter årsskiftet, gått från att lägga sig 20 till att få vara uppe till 21. 

Kan tillägga att hon somnar inom två minuter, hade hon varit en som ligger vaken ett tag hade hon inte fått vara uppe till 21.

Däremot älskar hon ju att se Leila baka men där sätter jag stopp.

• Moflo

Nope, han ligger i sängen då! Han är en sån som behöver ett tag för sig själv i sängen där han läser eller pysslar med något lugnt och då blir det för sent att gå och lägga sig kl. 21.

• Lovali

INTE Robinsson men Fångarna på fortet (& det älskar hon). Gillar även Dobiddo, Postkodskampen, typ Let´s Dance och annat... Vi ser fram emot at Gladiatorerna skall komma tillbaks (undrar när bara?!)

Svar på tråden Ser era nio-åringar Robinsson eller Fångarna på fortet?