Hitta tillbaka efter otrohet
Jag vill inte prata så mycket om detaljerna i bakgrunden för det jag vill med den här tråden ska handla om rätt eller fel. Min fråga är hur han och jag kan hitta tillbaka.
Min kille var otrogen mot mig. Vi har pratat massor. Jag tror vi förstår varandra på ett ungfär nu. Vi vill båda reda ut allt, hitta tillbaka till varandra och komma vidare ur den här mörka tiden i våra liv. Om det går. Har varit på familjerådgivningen en gång, än så länge bara pratat om oss och presenterat våra problem eller hur man ska säga.
Han visar på en massa sätt att han vill att jag ska kunna förlåta honom. Jag får älta, gräva, fråga, vrida, vända, vara upprörd, ledsen, som vanligt... han tolererar vad som helst just nu, accepterar alla tvära kast jag har mellan att vara som vanligt och att titta på honom och tänka "Din j*la lögnare!", mellan skratt och bitterhet. Och jag försöker lyssna på honom utan att slå honom på käften, försöker förstå de problem som ligger bakom hans beteende.
Han är inte förlåten. Inte än. Jag vill känna mer tillit innan jag förlåter.
Det är väl helt okej, så långt...
Min fråga: jag undrar hur jag borde ställa mig till att vara fysiskt nära honom.
Jag vill. Jag saknar honom nära. Samtidigt vill jag inte. Får en massa bilder i huvudet, det spjärnar emot inombords. Inser att jag inte borde göra våld på mig själv. Men vår närhet är väl också ett steg i att hitta tillbaka? Han säger hela tiden att det måste kännas bra för mig. Han vill, men låter mig bestämma helt. Hade han pressat på hade jag inte ens ställt den här frågan...