• Emmi27

Trasiga NB-skor efter 6 månader??

I mars i år köpte min sambo ett par New Balance skor på Rea på Intersport, skorna kostade 1400 i originalpris.
    Han använder dem varje dag och upptäckte för en vecka sedan att två stora flickar på hälen på sulan är lösa.

Han gick tillbaka till affären och lämnade in dom. Han får tillbaka 75% av priset han betalade. Dom sa att egentligen ska man inte få några pengar alls för att det är bedömt att skorna är slitna, inte att det är nåt fel.

Men ska man inte kunna ha ett par bra skor i mer än ett halvår innan de går sönder???? hur kommer det sig att bra mycket billigare skor än så håller längre?

Är skitsur över det här, vad är det för mening att köpa bra märkesskor om dom inte håller?

*mutter*

• Svar på tråden Trasiga NB-skor efter 6 månader??
  • teasmor

2 års reklamation om ni vart duktiga och sparat kvittot.
    Har gått tillbaka med massor av skor

• Emmi27
    sockerslav skrev 2011-09-01 14:33:28 följande:
    Kontakta NB direkt, de kanske kan hjälpa er.
    Ja jag tänkte faktiskt säga till sambon att han borde göra det för tycker faktiskt inte detta är okej!
  • Emmi27
    teasmor skrev 2011-09-01 14:33:48 följande:
    2 års reklamation om ni vart duktiga och sparat kvittot.
    Har gått tillbaka med massor av skor
    Ja kvittot är kvar, annars hade han inte fått nån hjälp alls. De hävdar att det är slitage och ingenting annat men att ett par 1400-kr skor slits sönder på 6 månader har jag svårt att tro. Det finns ju en anledning till varför han köpte dessa skor, för att de är i bra kvalité och bra för ryggen. Men det där med kvalitén tål ju att diskuteras.. >_<
  • sockerslav

En kompis till mig jobbar på NB så vi har fått köpa massor av skor av honom som alla hållit hög kvalitet. Skor ska hålla mer än 6 månader! 

• Emmi27
    sockerslav skrev 2011-09-01 14:37:45 följande:
    En kompis till mig jobbar på NB så vi har fått köpa massor av skor av honom som alla hållit hög kvalitet. Skor ska hålla mer än 6 månader! 
    oj okej ja då vet du ju lite antar jag =) och speciellt om kompisen din jobbar på NB och säger så.
    Vet inte om Intersport använder sig av egna "experter" när de bedömer om skorna går att reklamera eller inte, eller om de kontaktar företaget som gjort skorna. Verkar som om det är de själva som gjort bedömningen.
Svar på tråden Trasiga NB-skor efter 6 månader??