• dessibel

kamomillte till 7 månaders?

Kan man ge kamomillte till en 7-månaders?

Hur tillreder man den isf?
    Var köper jag det? Ngn speciell sort? 

• Svar på tråden kamomillte till 7 månaders?
  • dessibel

Har fått tips om att dom sover bättre då..

• mamma till tre busungar
    dessibel skrev 2011-09-01 17:18:58 följande:
    Har fått tips om att dom sover bättre då..
    Bara en fråga....är de som gett detta råd av svenskt ursprung? I vissa länder finns det nämligen en tradition av att ge barnen diverse örtteer för allt möjligt. Så ex vis i min mans hemland.
  • Eber

I Tyskland ger man det på bb redan... Men till en 7 månaders kan du prova, köp typ friggs som är helt koffeinfritt koka vattnet ordentligt...

• dessibel
    Eber skrev 2011-09-01 18:31:42 följande:
    I Tyskland ger man det på bb redan... Men till en 7 månaders kan du prova, köp typ friggs som är helt koffeinfritt koka vattnet ordentligt...
    Oj.. redan på bb! Då kan jag ge min 7 månaders oxå. Ska tänka på att det ska vara koffeinfritt!
    Hur mycket kan man ge? 
  • Eber

Det beror ju på hur starkt du gör, låt påsen ligga i Max 2 minuter, svalna av och börja med lite grann typ 20 ml, märker du att det går bra kan du öka! Kamomill är super även för magen, dottern har varit förstoppad och det hjälpte med te :)

• Alvöra

Om man ammar så kan man dricka teet själv så blir den lilla faktiskt påverkad av det :)
    vet också att i tyskland ger babyer fänkåls-te mot kolik och ont i magen! Friggs har en jättegod

• dessibel

Är kamomill laxerande?

• Eber

Inte direkt laxerande, men bra för magen, vet inte hur jag ska förklara ;)

• Alvöra

Kamomill är inte laxerande, men stimulerande för matsmältningen

• Eber

Tack alvöra, det var så jag menade :))

• dessibel

Hans mage funkar bra så vill inte att han blir lös. Ska testa det och hoppas att det får honom att sova längre om nätterna!

• Alvöra

Tror inte han blir lös av det så länge du inte gör det superstarkt såklart! Kamomill är mildt, men väldigt effektivt En påse friggs (eller gärna ett ekologiskt och obesprutat alternativ) är lugnt att använda.

Håller tummarna för att ni båda får sova litta

• dessibel
    Alvöra skrev 2011-09-01 22:05:26 följande:
    Tror inte han blir lös av det så länge du inte gör det superstarkt såklart! Kamomill är mildt, men väldigt effektivt En påse friggs (eller gärna ett ekologiskt och obesprutat alternativ) är lugnt att använda.

Håller tummarna för att ni båda får sova litta
    Åh, TACK för din omtanke.. Gulligt..
    Börjar bli desperat har testat passionsfrukt men det funka inte.. 
  • Alvöra

Ammar du? Som jag skrev innan så påverkas barnet också av att du dricker det.
    Babymassage kan också va väldigt effektivt! Det är väldigt avslappnande och mysigt. Jag vet att det finns böcker man kan köpa och där står helt säkert massor på nätet  

Svar på tråden kamomillte till 7 månaders?