kamomillte till 7 månaders?
Kan man ge kamomillte till en 7-månaders?
Hur tillreder man den isf?
Var köper jag det? Ngn speciell sort?
Kan man ge kamomillte till en 7-månaders?
Hur tillreder man den isf?
Var köper jag det? Ngn speciell sort?
Varför ska du ge barnet te?
Har fått tips om att dom sover bättre då..
I Tyskland ger man det på bb redan... Men till en 7 månaders kan du prova, köp typ friggs som är helt koffeinfritt koka vattnet ordentligt...
Det beror ju på hur starkt du gör, låt påsen ligga i Max 2 minuter, svalna av och börja med lite grann typ 20 ml, märker du att det går bra kan du öka! Kamomill är super även för magen, dottern har varit förstoppad och det hjälpte med te :)
Om man ammar så kan man dricka teet själv så blir den lilla faktiskt påverkad av det :)
vet också att i tyskland ger babyer fänkåls-te mot kolik och ont i magen! Friggs har en jättegod
Är kamomill laxerande?
Inte direkt laxerande, men bra för magen, vet inte hur jag ska förklara ;)
Kamomill är inte laxerande, men stimulerande för matsmältningen
Tack alvöra, det var så jag menade :))
Hans mage funkar bra så vill inte att han blir lös. Ska testa det och hoppas att det får honom att sova längre om nätterna!
Tror inte han blir lös av det så länge du inte gör det superstarkt såklart! Kamomill är mildt, men väldigt effektivt
En påse friggs (eller gärna ett ekologiskt och obesprutat alternativ) är lugnt att använda.
Håller tummarna för att ni båda får sova litta
Ammar du? Som jag skrev innan så påverkas barnet också av att du dricker det.
Babymassage kan också va väldigt effektivt! Det är väldigt avslappnande och mysigt. Jag vet att det finns böcker man kan köpa och där står helt säkert massor på nätet