• Mslee

Hur mår ni?

Hej Alla gravida här inne! Vilken vecka är ni i nu & hur mår ni??

Själv är jag i vecka 7 (om jag inte räknat helt fel) Mår väldigt illa emellanåt o är fruktasnvärt trött.Gasig i magen o finnar på hakan...haha... 

• Svar på tråden Hur mår ni?
  • Milla8510

Hej! 

Är i v 8 +4 dagar, Gasig har jag varit, mycket!  Skrikandes Mycket smärtor i nedre buken, av att livmodern växer specielt om natten.
    Annars tycker jag att jag mår bra, Inget illamående hittentills men har läst att många mår mycket illa i vecka 10, Jag hoppas att jag slipper det men vi får allt se! 

Jag har inte min inskrivning förrän 20 sep eftersom det var fullt med tiderna..

Hur mår ni andra? någon som misstänker tvillingar?

KRAM    

Milla
  • Mslee

Aha, jag ska på inskrivning nu den 9:e men inga prover ska tas utan det ska jag göra nästa gång...fattar nada men det blir säkert bra. 

Vilken graivititet är det för dig? Detta är min 4:e, var över 7 år sedan sist så är väldigt spännande :) 

• Milla8510

Hej! Det här är min första! Allt nytt och allt spännande :) Är i v9 (9+4) och ska inte på inskrivning förrän den 20 Sep. Sen får det nog gå fort där emellan på provtagning osv.

7 år sen. Då har du nästan glömt bort det kanske ;)
    Lycka till!

KRAM 

Milla
  • Bettty

Trevligt att hitta en tråd för blivande aprilmammor. Första graviditeten för mig så det är en riktigt spännande tid.

Superömmande bröst, illamående lite då och då trött naturligtvis. Annars mår jag prima ;)

Hoppas ni andra mår bra. :)

• BarnensMamma

Hej alla!

SKoj att få prata med andra som gått ungefär lika långt som en själv,jag är i v.8 nu

• misstuva

hej på er.
    Jag väntar  mitt 2a barn och BF blir 29 april OM det nu verkligen stämmer att jag är imorgon i v.10. Själv tycker jag och många i min närhet att det ser ut som att jag skulle vara i v14-15 eller nåt sånt.. om det nu inte är så att jag väntar 2.. men det får vi väl veta ganska snart i såna fall tror jag. Ska på inskrivning 12 oktober. Mår inge illa alls än.. men är trött som fasen på dagarna o så där.. cykla kan jag knappt göra längre då jag får som magknip då. Har lite mindre ont i brösten men det är bara skönt då jag haft så himla ont i dem tidigare. Känner mig öm om dem på kvällarna o så men annars är det inte mycket o klaga på =) 

• Bettty

Igår steg vi in i 12e veckan. Har fortfarande lite ömma bröst, dock väldigt mycket bättre än förut när man knappt kunde ta på dem. Bröstvårtorna är dock inte att leka med, de är riktigt känsliga.
    Annars mår jag bra, längtar till ultraljudet som fortfarande (tyvärr) är veckor bort...

Hoppas ni kämpar på och allt går fortsatt bra.

• Mouziee

Nu var det länge sen någon skrev här inne. Har ni varit på ultraljudet ännu, hur mår ni & familjen & vad har ni för tankar så här långt in i graviditeten? Sj är jag i vecka 19 & har fullt sjå med mitt första vilddjur på 2 år här hemma. Foglossningen känns av & mycket yrsel då jag har väldigt lågt blodtryck men vara bebisen mår bra är jag nöjd, UL på måndag :)

• MammaBie

Hej, är i vecka 21 nu och synligt gravid! Jag var på ultraljud 23 november och det var lika häftigt som med första barnet (nu 2,5år). Jag har redan börjat vagga runt som en pingvin men annars mår jag jättebra. Känner att bebisen rör sig där inne, den känslan är så häftig. Är det någon som börjat fundera på namn än? Efter ultraljudet känns det som att man törs börja i alla fall tycker jag. Det är ju jättesvårt med namn! 
    Tomte 

• Mouziee
    MammaBie skrev 2011-12-06 08:06:10 följande:
    Hej, är i vecka 21 nu och synligt gravid! Jag var på ultraljud 23 november och det var lika häftigt som med första barnet (nu 2,5år). Jag har redan börjat vagga runt som en pingvin men annars mår jag jättebra. Känner att bebisen rör sig där inne, den känslan är så häftig. Är det någon som börjat fundera på namn än? Efter ultraljudet känns det som att man törs börja i alla fall tycker jag. Det är ju jättesvårt med namn! 
    Tomte 
    Hej tjejen, inte många som skriver här inte, min bf blev flyttad till den 15 maj men tror jag får i april ändå, vi får allt se. Ja namn är det svårt med om det blir en tjej annars har vi nog pojknamnet ordnat. 

Är du ifrån Bie? 
Svar på tråden Hur mår ni?