• dagdrömmaren

Inga sparkar längre (slutet v20)

Hejsan på er!

Jag är väldigt orolig. Jag är i slutet av v20 I början av veckan kände jag sparkar minst 2 gånger om dagen. Dessutom kunde jag känna "rörelser" när jag låg med handen på magen. Men i går och idag har jag inte lyckats känna någonting Borde jag vara orolig. Det känns alldeles stilla inne i magen.... Vet någon något? Borde jag ringa barnmorskan?
    kram från mig

• Svar på tråden Inga sparkar längre (slutet v20)
  • Firren

RIng så du inte behöver vara orolig!
    Det är säkert ingen fara men det kan ju vara skönt att prata med ngn.

Hoppas allt är bra!

• dagdrömmaren

ojdå....jag får väl ringa efter helgen. Nu blev jag ännu mer orolig men själklart uppskattar jag ärliga svar!

• HaltaLotta

Jag tror inte att du ska behöva vara orolig! Kanske bebis har en växtperiod bara, o därför inte "orkar" sparka eller nåt!? Jag har precis börjat känna sparkar o är i samma vecka som du......

• Ylle

så där hade jag oxå, var apnervös i typ två veckor för det var så stilla i magen, men nu (v23) så är det fullt ös igen.

min bm sa att antingen låg barnet mot ryggen under den perioden den var så still, eller så hade den en växtåeriod just då.

så jag tror det är luuuuugtn.

• Pingu

Jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Tycker att det går i perioder, vissa dagar är det väldigt lugnt. Kanske lilla pyret ligger och sparkar mot din rygg just nu? Då känns det inget alls. Min var jättelugn i flera dagar förra veckan, men sen måste den ha vänt på sig för igår var det fullt ös i magen igen. Eller kanske den bara behövde vila lite ett par dagar.

/Pingu v 28+4.

• Firren

Nämen usch då! Jag menade tvärtom att du inte skulle vara orolig och att det kanske skulle vara skönare fför dig att höra det av bm! Själv tror inte jag att det är ngn fara, utan helt normalt.

Var inte orolig nu!

• dagdrömmaren

pust! nu känns det lite bättre!
    Trevlig helg!

• 79an

Jag har också läst på fl tror jag att i just v. 20 har barnet vart igång så pass mycket att det kan bli lugnt ett tag för att det behöver vila, det växer så det knakar , tycker inte att du ska vara orolig.
    kram

• vårsol

Det där verkar vara jättevanligt, det finns hur många trådar som helst om det. Sen lite längre ner i tråden skriver trådstartaren att barnet börjat röra sig igen...

• Aurora

säkert ingen fara..bebis är nog inne i en växtperiod...eller kanske ligger lite annorlunda...det gör min mini ibland och då känner jag bara små buffar....tills h*n vänder sig och får in en redigt hård spark!

Svar på tråden Inga sparkar längre (slutet v20)