• Melissaehis

    Rätt vinterskor till Dagis??

    Hej hej , Jag behöver råd från erfaren mammor ang vinterkängor/stövlar. Min dotter hon är 1år och lär snart gå på dagis ,då börjar jag tänka mycket på Vinterkängor/stövlar , vad passar bäst till ett åring flicka på dagis till vinter, Funderar kring Viking GTX play känga och vinterstövlar,men frågan är vilken av dom känner ett åring bäst och bekvämt att gå i?  Och det jobbiga är också att nu har hon storlek 23 men det inte först i december tror jag att hon kommer ha på sig vinterskor och då vet jag inte vilken storlek hon kommer att ha då, svårt för mig att veta hur fort barnens fötter växer på en månad, Det är mitt första barn. Känner mig dum att inte veta ett dugg ! hjälp mig ni som har erfarenhet!

    Tack .!

  • Svar på tråden Rätt vinterskor till Dagis??
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Viktigt med skor för ett litet barn är att de inte är för tunga och inte för smal vid benet så de är svåra att få på. Viktigt också, försäkerhets skull :), är också att de inte är för vida vid ankeln så att inte overall och galonisar går att dra över. Ta med barnet till skoaffären och be att de mäter fötter och skor. De är ofta jätteduktiga på detta om du går till en bra sko affär.
    Lycka till

Svar på tråden Rätt vinterskor till Dagis??