MVC Munkebäck i Göteborg?
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som går eller har gått på MVC i Munkebäck här i Göteborg? Jag gick där under graviditeten med mitt första barn och fick till en början Lisbeth, som jag tyckte var trevlig men ganska virrig. Hon blev sedan sjukskriven och då fick jag träffa två surtanter innan jag kom till Helena, som var jättegullig men ofta lämnade över mina besök till sin BM-student. Det var en ganska kaotisk upplevelse när jag tänker tillbaka på det, så man kan undra varför jag valde att gå dit igen, men det gjorde jag nu med 2:an också i alla fall.
Den här gången fick jag komma till Jamileh. Tyckte inte alls att hon var vare sig trevlig eller särskilt kunnig och hon verkade inte ta in någonting jag eller min sambo sa. Hon stressade också som en tok med vårt besök och tog inte ens de prover hon skulle utan bokade in mig för ett återbesök en vecka senare, då jag inte ens fick träffa henne utan någon helt annan! Inskrivningen skedde såpass tidigt att jag inte insåg att hon också räknat helt fel när hon bokade in mig för UL och nästa MVC-besök; hon bokade UL för vecka 18 & MVC för vecka 20, men de besöken kommer istället infalla under v. 22 & 24. Hon envisades också med att säga att jag var beräknad tre (!) månader efter mitt verkliga BF under hela besöket. Med andra ord - mitt första möte med henne kändes väl sådär.
Nu funderar jag starkt på att byta BM, men jag är samtidigt rädd att det ska bli ännu värre. Jag råkade ju faktiskt på två surtanter sist... Finns det någon BM ni kan rekommendera? Eller ska jag satsa på att byta MVC helt och hållet? Vet inte om jag ska bry mig om att träffa min nuvarande BM en gång till eller om det är bättre att ringa och byta asap?