13 år - när komma hem på kvällarna?
När tycker ni att en dotter på 13, fyller 14 år i december skall komma hem på vardagarna på kvällen och vilken tid ska hon lägga sig för att orka med skolan?
När tycker ni att en dotter på 13, fyller 14 år i december skall komma hem på vardagarna på kvällen och vilken tid ska hon lägga sig för att orka med skolan?
beror väl lite på hurdan man är i den åldern och vad man har för umgängeskrets och intressen. Samt hur resten av familjen ser ut - finns det tex småsyskon i familjen bör väl det vägas in också om hänsyn ska tas till läggtider och sånt.
JAG var hemma senast kl 20 för att i lugn och ro kunna ta en kvällsfika, duscha/bada, kanske se tv och lite småpyssel och senast 22 skulle det vara släckt i mitt rum. Och det tycker jag nog också att en 13-årig tjej idag skulle ha som tider.
Jag har en son i den åldern och vissa kvällar är han och spelar innebandy och då är han hemma 21 men då duschar han och lägger sig på en gång efteråt.
Jag fick vara hemma vid 23-00 när jag var hemma hos någon kompis. Detta på helgen då. kl 20:00 låter väldigt tidigt för en 13-14 åring. Vardagar hemma vid 21.
euh.... ska inte ett barn ata middag med sina foraldrar, gora laxor, och sen ga och lagga sig relativt tidigt for att orka skoldagen nasta dag ?????
vada vara ute och komma hem kl 23.00 ?????