• Emms1984

Ny pojkvän ett krav för o få en ny insemination???

Vet inte riktigt var jag ska börja så risk för att det kan vara lite rörigt. Men var iaf på återbesök på kk i Lund för min pco-s. Efter alla vanliga kontroller och prat så frågade jag min läkare vilken hjälp jag kan få med att bli gravid efter att ha gått ner lite i vikt. Fick till svar att av dem kan jag inte få någon mer hjälp för att jag och min pojkvän redan har ett barn ihop sen innan. Så sa hon lättare att skaffa dig en ny kille och skaffa barn med honom för då kan vi hjälpa dig. Blev helt paff och frågade om hon inte var riktigt klok. Men enligt henne finns det regler som säger att man inte kan få någon hjälp inom landstinget om man redan har gjort en inseminering och vill ha ett andra barn med samma partner. Men stämmer detta verkligen? Och insemineringen som vi gjorde för att bli gravida med Felicia gjordes helt privat och inget som kostade landstinget. Men det spelade tydligen ingen roll. Vet ju att man får göra 3 insemineringar och en provrörsbefruktning innan man får bekosta resten själv. Så om man då lyckas bli gravid på första försöket med inseminering som vi, försvinner dem andra försöken då? Har någon annan fått samma "råd"? Hur ligger det till och var kan jag få reda på mer fakta om detta? För jag och min sambo vill verkligen ha ett eller två syskon till Felicia. Visst kan gå privat men vet ingen bra här i Lund/Malmö området, e det någon som vet? Så många frågor som snurrar runt.

Jag trodde det var bättre att ha samma pappa till alla barn än att ha en pappa här o en där?! Självklart förstår jag om förhållanden inte fungerar och man sen kommer in i ett nytt förhållande och får ett eller fler barn till då.

• Svar på tråden Ny pojkvän ett krav för o få en ny insemination???
Svar på tråden Ny pojkvän ett krav för o få en ny insemination???