• kirei

Är ni bra på att slå in paket? - behöver inspiration!

Hallå ... här sitter man och slår in paket i år igen. Tänkte man kanske kunde få lite inspiration från FL - finns det någon härinne som är en hejare på snygga, annorlunda eller extremt klassiska paket - kan ni inte posta lite bilder? Jag har dessutom bara två sätt att knyta snören kring fyrkantiga paket ... Nån som kan fler

• Svar på tråden Är ni bra på att slå in paket? - behöver inspiration!
  • Runguska

Jag har en bild i galleriet, så int vet jag dock inte om det är

• kirei

Jo, men det var snyggt faktiskt. Det är så svårt att få till de där assymetriska klapparna. Mina ser bara trashiga och knöggliga ut, din hade lite finess! Mer sånt!

En kul grej är förresten de här snör-kammarna som delar upp snöret i många mindre. Fast det kanske är väldigt 2004?

• 1malle

Testa att tejpa fast lite granris eller en kvist rönnbär, kanske spraya en kott i guldfärg o tejpa fast...sånt brukar vara uppskattat.... Kanske inte av de allra yngsta men av mor o far föräldrar osv...

• Tingilya

Jag brukar göra paket till småbarnen som smällkarameller om det går..det brukar vara uppskattat!

• Tingilya

Eller ah, inte bara till små barn...till alla så länge det e ett paket som det passar till

• Julia76

Massor med cellofan och snören gillar jag.

• Julias mamma

Brunt papper med tjockare band...typ tygband....vitt eller nåt...
    Enfärgat papper med samma färg på snöret är snyggt...

Tjockare band i allmänhet är snyggare tycker jag...

Kan en ganska ovanlig snörning men vet inte hur jag förklarar det med ord...

• mmonika77

Lägg banden i olika formationer!

• hallonbåt

Jag slog in mina i rött inslagspapper, slog runt fyra varv (så att det blev ett kors typ) med guldsnöre och gjorde en vanlig knut med öglor. Sedan satte jag dit två små julgranskulor (minikulor från ikea) i guld och rött, knöt fast i korset på snöret och sedan en hemmagjord adresslapp. Inslagningspappret och guldsnöret hittar du på panduro!

• Suzanna

Små mini-julgranskulor på paketen, paket inslaget i tjockt, brunt kartongpapper, röda sidenband, julgransglitter i en "rufsig" boll, blanda olika färg på de vanliga snörena, slå in i snyggt tidningspapper....dekorera med guldpenna, strass-stenar eller dubbelhäftande stjärnor som du strör glitter över. Några idéer!

• giz
    å vad har paketen gjort er? stå så där dan före dan före........ å slå in alla paket
    *värna om paketen å ge dom en kram*
  • en vanlig jävla muffins

ett brett "band" och ett smalare på Dubbelt alltså
    = snyggt

• Konvaljen

Jag älskar att slå in paket, har tyvärr inga bilder men kan ge tips:

*Köp lyxigare, enfärgat papper
    *Bredare snören, helst riktiga sidenband är jättefint
    *klä in kartonger med papper, både lock och kartong så kan man öppna den istället för att riva av papper
    *Torka apelsin/citronskivor i ugnen och sätt fast med limpistol
    *Kanelstänger, små stenar kan användas till dekoration eller att knytas fast i snören
    *Gör deucopage på paket
    *Linda snören runt paketen som i ränder och avsluta med någon rolig dekoration mitt på
    *nu till jul är det jättefint att slå in i brunt papper, använda grovt snöre och enkelt rött lack
    *pressa blad och limma på

• Julias mamma

Xyra:

Nu vill jag göra om alla julklappar...håll dina tips för dig själv nästa gång

Svar på tråden Är ni bra på att slå in paket? - behöver inspiration!