• Persemona

Ytterkläder för lek till 9-månaders?

Vad använder ni/kommer ni att använda till era små när det blött ute/kallt. Min lilla tös har st 74 och går. Då jag har två barn blir det inte bara barnvagnspromenader utan även lek.
    I sommar har gräset funkat bra då det varit torrt.
    Regnkläder till en så liten funkar det? Hittar inte rätt storlek. Minsta är 74/80, men det känns stort.
    Till vintern köpte vi overall st 74, men den är gigantisk och hon bara ramlar.

• Svar på tråden Ytterkläder för lek till 9-månaders?
  • Toppen9

Finns regnoveraller/skaloveraller på kappahl för 349 kr tror jag det var. De såg riktigt bea ut

• Persemona
    Toppen9 skrev 2011-09-02 08:32:36 följande:
    Finns regnoveraller/skaloveraller på kappahl för 349 kr tror jag det var. De såg riktigt bea ut
    använder du det? Är du nöjd med overall eller är det bättre med tvådelat?
  • Jempajenny

Funderar också på detta... Har en kille på snart 8 månader som det är full rulle på och vi kommer ju att vara ute en hel del med storasyster. Jag har en "regnoverall" (gammal variant) som duger, men har kommit på att jag vill ha tvådelat också. Och då någon form av skalkläder. Kikar efter skaljacka och skalbyxor begagnat på Tradera och Blocket, då jag inte vill lägga en massa pengar på kläder som han troligen inte kommer att kunna ha till våren... Obestämd

• Toppen9

Jag tänkte köpa sånt men sen ramlade jag över en rea med tvådelat (metoo?) set för 149kr

• Persemona
    Toppen9 skrev 2011-09-02 09:42:45 följande:
    Jag tänkte köpa sånt men sen ramlade jag över en rea med tvådelat (metoo?) set för 149kr
    Jag kikade lite på kappahl och det såg vekligen bra ut. Dock känns det så mycket nä man inte vet hur mycket man kommer använda det. Två delat känns ju som man kan ha längre, men hittar inget i liten storlek. me too är super. Var köpte du det? Små storlekar?
    Letar på tradera, men känner att de behövs nu. Det kommer även en del barnmarknader, men inte försen i slutet på september. Hmm? 
  • Toppen9

Hittade metoo-setet i våras och slog till på en 86a (lite stort i ärmarna men byxorna sitter bra på min son som ännu har 80 i kläder) var nog på viföräldrars eller alltförföräldrars shop som jag hittade det.

Svar på tråden Ytterkläder för lek till 9-månaders?