• NannaLi

Försöker få en rullator, men blir nekad. Någon mer?

För en tid sedan trillade jag omkull och skrapade knäet. Det gjorde jätteont och fick åka till vårdcentralen där en trevlig sjuksköterska lindade in mitt knä. Det var tre år sedan och jag har nu lärt mig själv hur man lindar.

Knäet ser bra ut, men man vet ju aldrig hur det ser ut där inne. Detta har satt sina spår i mig och är nu rädd för att gå ut. Risken finns ju att jag ramlar en gång till och vem vet hur illa det kan gå då?

Har kämpat i tre år nu att få tillgång till en rullator, men när jag får frågan om hur lång min farmor är (tydligen har det med längd att göra.  Måste ju anpassa så man inte får ont i ryggen) och jag svarar att den är till mig, så blir jag nekad av företagen att köpa en! Landstinget vill inte heller donera en till mig. Dom säger att rullatorerna är till för äldre pensionärer, som är i behov av dom.

Men jag är ju också i behov av en! Sitter här hemma hela dagarna och måste hålla i möbler, i rädslan att ramla. Jag känner mig så låst. Gråter

• Svar på tråden Försöker få en rullator, men blir nekad. Någon mer?
  • NannaLi

Kan det där blocket skicka rullatorer direkt till dörren? Tycker det är lite otäckt att köpa av privatpersoner.

• Frontline
    NannaLi skrev 2011-09-02 13:02:58 följande:
    Kan det där blocket skicka rullatorer direkt till dörren? Tycker det är lite otäckt att köpa av privatpersoner.
    Du kan skicka nån vuxen som klarar av det...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • krakel

Här finns det nått som heter hjälpmedelscentrum. Där köper alla våra patienter sina hjälpmedel inför sin höftledsoperatoion. Finns inget sånt hos er??? Har du sökt på rullator på nätet???

• Kattdamen

Kan du inte bara krypa?

• krakel

hehe svarade när jag va inloggad på iphonen såg nu vart tr¨den ligger

• NannaLi
    Kattdamen skrev 2011-09-02 16:11:57 följande:
    Kan du inte bara krypa?
    Då kryper jag ju på knäet! Det kan ju skada det ännu mer.
  • Frontline
    Korsriddaren skrev 2011-09-03 10:36:21 följande:
    Rekommenderar deras sportmodell!

www.rollatorbutiken.se/ 
    Den var väl inte det minsta sportig, nej tacka vet jag denna...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Rockabilly
    Frontline skrev 2011-09-03 18:38:32 följande:
    Den var väl inte det minsta sportig, nej tacka vet jag denna...

Svar på tråden Försöker få en rullator, men blir nekad. Någon mer?