• Anonym (funderare)

vilken är den ultimata kärleksförklaringen enligt dig?

Lägger den under relationsproblem då jag inte hittat annan lämplig plats...

Vilket är det finaste du har varit med om som får dig att känna dig så älskad, och vad har du själv gjort för kärleks skull? För att visa att du verkligen älskar personen.

Jag tycker en stor del är att bära någons barn tex, det är vackert och romantiskt och ett bevis på kärlek.

Vad tycker du?  

• Svar på tråden vilken är den ultimata kärleksförklaringen enligt dig?
  • Anonym (Evig kärlek)

Största kärleksbeviset här hemma var nog att båda led sig igenom adoptionsköer, kurser, hembesök av soc sekreteraren, närgångna frågor av psykologen, massor av läkarbesök både i Sverige och i Ryssland inför adoptionen av vår son. Min make har en väldigt hög integritet och talar om känsliga frågor med mig... men öser inte ur sig privata saker inför andra i vanliga fall. Tror inte han berättat ett enda skvaller eller hemlighet för/om någon annan någonsin. Att plötsligt stå ut med närgångna, fräcka och ibland rent provokativa frågor var ett under av tålamod och en ren kärleksförklaring till mig... efter mina missfall. Särskilt som jag är äldre än han. Han hade kanske haft "större tur" med en yngre kvinna.  Men han stannade och idag firar vi 5-årig bröllopsdag och har en fyraårig vildbase till son.

• MrsLondon

Då jag mår som sämst i min graviditet, den tidpunkten då jag bara spyr och ser allmänt blä ut. Då kollar min sambo på mig och säger att jag är vacker  =)  Så fint!

• plett

Min sambo köpte en sådan där budskapssten till mig för något år sedan som det står "Du är den vackraste" på, varenda gång han städat mitt sängbord (Ofta eftersom att jag är en slarvig en..) så lämnar han alltid kvar den där. Varje gång jag kommer hem och ser att bordet är avplockat och den ligger där så skäms jag lite för att han fått städa efter mig igen, men ler lite åt stenen. :)

• aussiemia

Jag skrev det här på FB för några veckor sedan:

I actually have the best husband anyone could ever wish for. After a shift that is more then 30 k's from home, I come home after 1 hr in the car and realize I have the keys to the drug room in my pocket.... I was almost in tears when he offers to go all the way up there and deliver the keys, since he knows I'm flat out. 
    It took him 2.5 hours to do that. 

Att göra en sådan sak, är för mig en vidunderlig kärleksförklaring.

• Anonym

När han tittar på mig med den där blicken som gör mig knäsvag och ger mig fjärilar i magen=)

• Anonym

Han ger mig alltid kärleksförklaringar. Men det absolut finaste han gjort var för några dagar sedan; han ska börja plugga till nästa höst (om allt går som vi planerat) och vi har då bestämt att vänta med barn tills efter han har pluggat klart. Så härom dagen fick jag ett infall och kände att jag nog vill ha barn snart, att jag skulle vara för gammal när han är klar om 5 års utbildning, då erbjöd sig mitt hjärta att stanna på det jobb han har trots att han inte gillar det och strunta i att studera bara för att vi skulle kunna skaffa barn tidigare. Något jag aldrig skulle låta honom göra, han vet lika väl som jag att han inte kan vara kvar där han är resten av livet, det är på tok för slitsamt för hans kropp. Men bara att han sa så fick mig att känna det jag redan vet; han skulle göra vad som helst för att min lyckas skull trots att det innebär något tråkigt för honom. (Ett barn skulle naturligtvis vara enormt för honom också men vi har en livsplan och den vill jag hålla mig till)...

Svar på tråden vilken är den ultimata kärleksförklaringen enligt dig?