• Anonym (bekymrad)

Tydlig "söm" i skallbenet

Vet inte hur jag ska förklara det här riktigt.

Min son som är 1år har väldigt tydlig söm mellan pannbenet och övriga skallbenet. Det är som en försjunkning som sträcker sig från strax över ögonvrån och upp över huvudet och sen ner ovanför motsvarande ögonvrå. Ser lite ut som om hans panna skulle vara lite svullen i förhållande till övriga huvudet.

När jag tittar tillbaka på foton så har han nog alltid sett ut så här,mer eller mindre men nu när huvudet blivit större och bredare så har detta blivit mycket tydligare.

Någon som känner igen detta?Är det något man bör kontakta läkare om? Det är förövrigt ingen läkare eller sköterska på bvc som någonsin kommenterat det här.

Lägger in ett par bilder också.sett från sidan tycker jag inte det ser speciellt konstigt ut.  

• Svar på tråden Tydlig "söm" i skallbenet
  • Kim J

Så länge allt växer jämnt runt om är d nog inget att oroa sig för, men jag hade ju bett BVC att titta lite extra :) de kanske följer upp lite mer noggrant bara!

Min son hade en liten tillväxt precis i skarven mellan plattorna i pannan, som ett litet "horn" ;) det har växt bort med tiden, men det såg underligt ut när han var mindre..

• Anonym (bekymrad)

Ingen annan som har några tankar?

Svar på tråden Tydlig "söm" i skallbenet